tampon

Ik heb een probleempje. waarschijnlijk als jullie dit lezen denken jullie: zuuucht. maar ik heb raad nodig.
ik ben sinds een paar maanden ongesteld en nu begint het echt vloeibaar rood te worden. dus ik wilde een tampon in gaan doen. alleen het lukt niet… ik kan het niet ‘vinden’ en ik begin helemaal te trillen.
tips?
sorry voor dit onnozele gedoe :flushed:

Blijven proberen! Doe het op een ontspannen moment dat je niet gestoord kunt worden, probeer een gemakkelijke houding te vinden oefen. Zorg er ook voor dat je eerst mini’s hebt. Veel meiden hebben er moeite mee in het begin, ik heb ook meerdere keren zuchtend de maandverband maar weer gepakt. Blijven oefenen en ga vooral niet stressen omdat het niet 1 2 3 lukt.

Spiegeltje erbij! En voor de eerste keer kun je tampons met een inbreng huls proberen! :slight_smile:

je moet je ontspannen, en iets schuin naar beneden richten. dan lukt het meestal wel :slightly_smiling_face:

Keep trying!

Ik heb na al die jaren nog steeds wel eens dat ik denk ‘toe nou’, maar ik heb altijd het gevoel dat ik hem een beetje richting mijn stuitje moet duwen, dus omhoog naar achter zeg maar. Misschien helpt het?

gebruik in iedergeval een mini en dan ga je gwn ergens heen waar je niet gestoord kan worden en houd een spiegeltje erbij

Liggend in bed gaat het bij mij altijd makkelijker. Zelf vind ik het fijner om die van OB te gebruiken, want daar zit een laagje op en dan is ie gladder. En als je niet ongesteld bent eens met je vinger voelen welke richting je op moet.

gat voelen en vervolgens de tampon niet er recht in doen. het moet een beetje schuin. zoek maar is hoe je vagina ingang eruit ziet en welke richting hij op gaat. en bovenal, ontspannen en op je hurken gaan zitten ! :wink:

Probeer tampons met van die inbrenghulzen! Is echt veel makkelijker, dan hoef je het niet helemaal met je vinger door te duwen en dan zit ie ook goed. Hielp mij echt, met een gewone lukte het niet (nogsteeds niet) en dit lukte meteen.

Schrik niet, maar bij mij heeft het zes jaar geduurd voor het me ein-de-lijk lukte. Inbrenghulzen helpen je iets, maar ook daarmee lukt het niet altijd. Je moet het vooral blijven proberen en na een aantal keer opgeven. Uiteindelijk zal het jou ook lukken!

Ik heb daar zelf ook last van gehad! Ik heb vorige maand Tampax compak pearl gehaald bij de Kruidvat die zijn met inbreng huls en niet groot licht er ook natuurlijk aan welke je neemt :wink: ik zou die eens proberen! Maar ze zijn wel aan de prijs maar voor die prijs vind ik het product de moeite waard.

Tampons met inbrenghuls is inderdaad wel handiger zoals genoemd. Het is wel zo handig als je een beetje weet hoe je down-under eruit ziet. Dus eens op een zondagmiddag, spiegel erbij en uitgebreid voelen en bekijken.

… je kunt ook maandverband gebruiken ^^