Tampon

Hoii,
Ik ben een meisje van 12 jaar en dit is mijn eerste jaar van mijn menstruaties… Ik verlies heel veel bloed voor mijn eerste jaar dus dacht ik: is het niet beter naar de tampon over te stappen. Dus ja alles gaat goed he. Tot ik het probeer, en vrij gênant maar het gaat er gewoon weg niet in… Doe ik iets verkeer of is 't gewoon nog te vroeg?? :flushed:

Volgens mij is dat gewoon normaal hoor. Bij sommige meiden gaat dat nou eenmaal wat moeilijker. Wat heel erg kan helpen is als je je ontspant, want misschien trek je je onbewust de spieren daar aan waardoor het zo moeilijk gaat.

Dank je wel het probleem is, ik span mijn spieren zo weinig mogelijk op want dat had ik al op internet gelezen. Maar niks lukt is er iets mis met mij want mijn vinger geraakt er we in… :flushed:

Dat hebben best veel meiden, geloof ik. Het kan zijn dat het gewoon nog best “strak” is allemaal, aangezien je pas 12 bent, maar er zijn meiden die op latere leeftijd ook geen tampon in kunnen. Misschien moet je een kleinere maat proberen?

Zelf begon ik pas op m’n 15e aan tampons, vond het idee ervan gewoon niet zo fijn. Het is iets persoonlijks, maar maandverband gebruiken is ook geen ramp hoor :slightly_smiling_face:

Welke maandverbanden gebruiken jullie want ik gebruik er heel fijne en het bloed stroomt er gewoon uit.
En ook als ik andere gebruik is dat zo zichtbaar iemand tips? :wink:

Ik denk dat je het gewoon moet proberen en als t niet lukt moet je niet hard gaan pushen. Als t lukt dan lukt het en anders niet. Bij mij heeft het ook jaren geduurd voor het lukte, maar nu het eenmaal lukt vind ik het erg prettig.
Maar ik heb nog steeds maandverband nodig als ik ongesteld ben, vooral 's nachts heb ik het in m’n ondergoed nodig, maar ook op dagen dat ik minder bloed.

Dank u! Kzal zeker blijven proberen! Hopelijk komt het snel! Xx

Ik probeerde het ook pas wat later, omdat het me echt niet fijn leek… Ik ben toen begonnen met de kleinste maat en dat ging ook heel moeilijk, maar bleef proberen en toen lukte het wel. Belangrijk is om, op het moment dat je de tampon in wil brengen, goed uit te ademen. Hierdoor ontspannen je spieren en is het makkelijker om hem erin te doen :slightly_smiling_face:

Gewoon blijven proberen, door de hurken gaat volgens mij ook gemakkelijker :wink:
Ik kan echt niet zonder tampons haha.

Het helpt ook wel eens als je, terwijl je op de wc zit, één voet op de rand zet.

Dank u allemaal voor de nuttige tips wat voor tampons gebruiken jullie?

Ik gebruik inmiddels tampons van kotex (met die leuke hartjes, bloemetjes en aardbeitjes op het omhulsel van de tampon haha). Heb ook ob gebruikt, maar daarmee voel ik me niet zo ‘veilig’, omdat daar sneller bloed doorheen kwam bij mij. Kotex bevalt me heel goed en haal ik altijd bij de action :slightly_smiling_face:

Begin je wel met Mini tampons ipv Normal? Mini is een stuk kleiner, daar ben ik ook mee begonnen. Succes!

Ik gebruik de gewone van OB en Kruidvat. Maar voor de eerste keren had ik van die dingen met een inbrenghuls.

En de mini’s gebruiken!

^ ik denk niet dat ze daar wat aan zal hebben… Wat ze noemt is namelijk heel normaal in het begin dat je tampons gaat gebruiken. Ik denk dat niemand de eerste keer een tampon er zo hoepla in heeft gekregen?

Sommige meiden wel, maar dat zijn denk ik echt de uitzonderingen. Meestal gaan de eerste keren stroef/niet.

Beste Lenakahe, Ik las net je berichtje. In principe is het heel normaal. Ik had zelf ook last bij de eerste keer en veel andere ook. Echter bij, mijn studie (geneeskunde) kwam ik erachter dat het lastig inbrengen ook andere oorzaken kan hebben. Maak je vooralsnog maar geen zorgen. Als je nou merkt dat het binnen nu en een paar dagen niet verbeterd, ga dan even naar je dokter of vraag een arts online (GGD of iets dergelijks) om advies. Het zou andere oorzaken kunnen hebben. Succes!!

Hier zijn al meerdere topics over, en daarnaast kun je je vraag ook hier stellen: http://forum.girlscene.nl/forum/beauty-health-hair/het-grote-menstruatietopic-227081.0.html.