Tampon

Ik had ergens vaag gelezen,dat als je een tampon meer als 4 uur ofzoiets laat zitten je ernstig ziek kan worden.

Is dit waar?

Lees de bijsluiter van je tampon.
Daar word verteld over die ziekte.

Dat kan, maar dan moet je ook wel hele erge pech hebben :slightly_smiling_face:
Gewoon op tijd verschonen, maar als je lichte dagen hebt kun je hem iets langer laten zitten dan je een zware dag hebt.

Je krijgt geen TSS als je één keer een tampon wat langer laat zitten hoor. Maak je maar niet te druk daarover.

Ja, als je hem 10 minuten in doet krijg je de ziekte. HELLUP! Half Nederland is besmet.

Nog nooit de BIJSLUITER gelezen? Daar staat namelijk alles in over de tamponziekte.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Toxischeshocksyndroom

Als je wat meer informatie wilt :slightly_smiling_face:

Kan gebeuren door de bacteriën die in het bloed zitten geloof ik.
Het is niet precies 4 uur hoor, je kan hem best af en toe langer laten zitten.
Gewoon als het kan op tijd een nieuwe in doen, dan hoef je je geen zorgen te maken. Maar laatst las ik van een meisje op het forum dat ze hem soms twee dagen in hield, dat is echt heel vies en echt slecht voor je. Dat moet je dus zéker niet doen.

nou dat is niet zo hoor…!
lees iid de bijsluiter een tampon kan je zowiso langer in doen
maar die ziekte kan je pas krijgen als je hem echt langer als 8uur in doet bv 2 dage ofzo:Pdat is niet zo goed…!

maar ze rade je aan je tampon niet langer dan 8uur der in te doen…

Huh, deja vu, gisteren heb ik al op deze topic gereageerd. Wordt die soms elke dag aangemaakt of wat?

Na acht uur ofzo…ook niet erg hygienisch trouwens. De ziekte is ook best zeldzaam…

heay
nog nooit een tampon s’nachts gedragen?
dan draag je hem toch ook langer dan 4 uuur!?!
Die ziekte is alleen als je m iets van 24 uur lang inhoud zonder te wisselen!:slight_smile:
maak je maar geen zorgen!:wink:
+ lees die bijsluiter!:smiley:

x

[nohtml][b][message=3617208,noline]Beauty_cutie schreef op 13 mei 2009 @ 20:28[/message]:[/b] heay nog nooit een tampon s'nachts gedragen? dan draag je hem toch ook langer dan 4 uuur!?! Die ziekte is alleen als je m iets van 24 uur lang inhoud zonder te wisselen!:) maak je maar geen zorgen!;) \+ lees die bijsluiter!:D

x[/nohtml]

En zelfs dan hoef je het nog niet te krijgen hoor. Er zijn genoeg meisjes die een tampon vergeten en hem misschien 2/3 dagen inhebben en nergens last van hebben, en je hebt meisjes die een tampon 8 uur in hebben en dan toch ziek worden. Ligt gewoon aan toeval/pech whatever. Maak je dus geen zorgen.