tampon uitproberen

Ik zou het echt niet uit proberen als je niet ongesteld bent. Gaat ook veel lastiger dan. Ik heb het echt een paar keer moeten proeren voor dat het goed lukte. Kwestie van oefenen/proberen denk ik.

x

Dag Marianne,

meestal wordt dat niet echt aangeraden om een tampon te gebruiken wanneer je niet ongesteld bent. Maar dat zal wel bedoelt zijn op het feit dat je hem niet langdurig mag laten inzitten, dus eventjes proberen kan volgens mij geen kwaad.

Als je nog niet eerder een tampon hebt gebruikt raad ik je inderdaad aan om te beginnen met tampons die gebruik maken van een inbrenghuls zoals Tampax (willekeurig voorbeeld, ik gebruik dit merk). Daar heb je verschillende grootte’s in dus je moet voor jezelf uitmaken hoeveel bloed je verliest wanneer je je regels hebt enz. In zo’n doosje zit er altijd een handleiding met duidelijk uitgelegd, stap voor stap, hoe je een tampon kan inbrengen.

Succes!

tampons zijn heel handig. je voelt er niks van en het valt ook echt wel mee hoeveel pijn het doet in het begin. als je het wilt proberen voor je ongesteld bent, kun je het beste in bad gaan, en de tampon daarna inbrengen. veel succes!

Je kan het beter doen als je echt ongesteld bent, want nu je dat niet bent is het nogal “droog”

Een vriendin had het eens gebruikt toen ze ging zwemmen… By haar floepte die er altijd uit en ze vond het pijnlyk… dus als ze wil zwemmen in de vakantie neemt ze gewoon haar pil door…
Een andere vriendin heeft het ook gedaan met tampon en dat ging haar goed af denkik …

Het doet echt zeer als je een ‘droge’ tampon eruit trekt, dus ik zou wachten tot je echt ongesteld ben, en dan gewoon een maandverbandje dragen voor de zekerheid.

Wow ik heb precies hetzelfde, maar no way dat ik het ga proberen. ik wacht wel tot het moment daar is :wink:

-

en in de uitleg staat dat je je vinger in de tampon moet doen maar dat gaat ook niet… hulp aub

bij mij lukte gewone tampons ook niet en deden ze ook zeer maar toen had ik tampax tampons gekocht met inbrenghuls. deze zijn heel makkelijk te gebruiken en meteen de eerste keer zat ie goed zonder pijn! echt een aanrader!

Halllo , ik heb net een tampon in gedaan voor de eerste keer, maar ik heb er nu best veel pijn en last van. ze zeggen dat je hem er dan verder in moet doen maar dat doen ook pijn… wat moet ik nu doen?
alvast bedankt xxxx