tampon uitproberen

komende zondag word ik weer ongesteld maar ik gebruik altijd maandverband.
maar ik ga deze zomervakantie ook nog een keer op vakantie en dan wil ik wel gewoon zwemmen dus dan wil ik graag tampons gebruiken alleen heb ik dit nog nooit gedaan. ik heb nu dus wat tampons thuis maar ik ben nu nog niet ongesteld maar kan ik ze daarom wel alvast uitproberen? dan weet ik tenminste hoe het voelt enzo…

hoe het voelt? als je hem er goed in hebt voel je niks.

ja dat ook, en ook hoe je hem moet inbrengen… kan ik dat gewoon nu uitproberen? ook als ik nog niet ongesteld ben?

er zit als het goed is bij dat doosje tampons een blaadje in hoe je het moet inbrengen. in principe kan je het wel een keer ‘proef’ inbrengen, maar als je niet ongesteld bent is het misschien te droog daar binnen :’)
tampon niet te lang laten zitten trouwens

Als je niet ongesteld bent en je het voor het eerst doet zou ik niet doen, lijkt me nogal pijnlijk.

nee volgensmij is dat niet goed. Wel als je heel veel afscheiding hebt. Ik zou als ik jou was even wachten tot je ongesteld bent :slightly_smiling_face:

wachten, dat gaat echt wel lukken hoor :slightly_smiling_face:

ik heb een vraagje, ik heb ben ongesteld nu maar ik kan geen tampon inbrengen. ik snap gewoon niet hoe het moet met die uitleg op het bijgesloten papiertje en het doet pijn.

ik had laatst een tampon geprobeert, maar ik krijg hem er niet meer uit!! hij zit er nu al 2 maanden in ik weet niet wat ik moet doen…

ik zou er nog een bij stoppen, misschien komt hij er dan uit.
probeer het eens zou ik zeggen

^volgens mij op je hurken gaan zitten en dan zegmaar drukken alsof je gaat poepen :grinning:. geloof dat het dan wel gaat. dan kan je dat touwtje denk ik pakken. eh alleen als dat niet werkt écht naar je huisarts gaan want 2maanden is heel lang en anders krijg je daar een infectie ofzo…

^ga niet alle topic’s hier verzieken…

het voelt wel alsof er een infectie inzit, ik voelde er laatst aan en vond het een beetje raar normaal voelt het glad maar nu zit er een korst in mijn baarmoeder

ik zal het eens proberen wacht even!

voelt het branderig? en komt er pus uit? dan heb je idd een infectie

jaa soms komt er een vloeiend laagje pus uit… erg ranzig.
ik heb trouwens je methode geprobeert en het is gelukt!
mijn tampon gleed er zo soepel uit!, super erg bedankt meid!.
dus tipzzz voor jullie, als je tampon vast zit moet je er nog een bijstoppen dan komt die er meteen uit :woman_student:

haha zie je wel dat het werkt! ik had het laatst zelf ook en wist niet meer wat ik moest doen dus stopte er eentje bij en ze kwamen er gewoon uit!
en dan is de infectie over 2 dagen wel weg, veel geluk meid!

Ik zou geen tampon inbrengen als je niet menstrueert, dit kan nogal pijnlijk zijn en je zou hem er misschien niet in krijgen, omdat het nu veelste droog is.

Gewoon even wachten tot je menstruatie begint en er dan er eentje proberen als je erg heftig vloeit.
Er dan gewoon even de tijd voornemen en goed diep inbrengen.

Negeer de reacties die nergens over gaan hier, let op de reacties van o.a. Fossil :’)
Het is heel easy, staat inderdaad gewoon in de ‘bijsluiter’ van de tampon. Gewoon diep ademhalen en hup
Succes!

Ik vond het eerst wat eng om tampons in te brengen, maar ik ben begonnen met O.B Mini, zit een bijsluiter bij, en ik vind O.B eerlijk gezegd wat beter, helemaal als je ermee begint omdat daar een laagje overheen zit waardoor je het makkelijker inbrengt, het gaat ook makkelijker als je op je hurken gaat zitten, vertel dit allemaal uit eigen ervaring, dus ik weet niet of het voor jou beter is maar het lijkt me een goed begin!