tampon lukt niet ;s

Hee ik weet niet of dit in de goede categorie staat dus sorry als dat niet zo is ;$.

in ieder geval,
ik heb dus vandaag voor het eerst een tampon geprobeerd,
(zonder inbrenghuls) en hij ging er gewoon in enzo,
volgensmij stond er op het doosje dat het een super was ofzo,
maar hij ging er gewoon normaal in alleen ik blijf 'm voelen,
toen heb ik 'm er zo ver mogelijk ingeduwd dat m’n vinger kan,
maar toen voelde ik hem nog… :open_mouth:

en toen heb ik het geprobeerd erin te duwen met de (oude&schone!)
achterkant van m’n oude en schone tandenborstel dus :stuck_out_tongue:
(ik had m heel goed schoongemaakt en die gebruik ik niet meer)
maar nu is hij er dus verder in en gaat 'ie niet meer verder,
(als ik hem verder zou doen zou het touwtje er niet meer uithangen denkik)
maar ik voel 'm nog wel :open_mouth:
is dat erg? is dat normaal voor de eerste keer?
(ik heb trouwens geen andere, deze lag op de badkamer als enigste in zo’n doosje…waarschijnlijk was 'ie van mn moeder of zus ofzo maar hij ligt er al best lang:P)
En nu maar hopen dat niemand me hier herkent ofzo :cold_sweat:

Hahahah een tandenborstel xD

Laat hem gewoon even zitten, als het goed is voel je m over een tijdje niet meer dan.

@Knotjee,
ja ik weet het een tandenborstel ja xD.
maar ik wist niet hoe ik 'm ooit er anders verder in zou krijgen…:cold_sweat:
maar oke dankje voor de reactie (:
&hoelang mag ik hem ongeveer laten zitten?

Ik doe altijd 4 uur volgens mij.
Maar het mag max. 8 uur.
En je hoeft hem echt niet zo ver te duwen hoor, als het goed is.
Gewoon even laten zitten en dan voel je m niet meer :slightly_smiling_face:

als je hem wel blijft voelen is hij misch te groot. je had super zei je? moet je volgende x mini of normaal proberen :slightly_smiling_face:

owja, het is wel normaal als je hem even blijft voelen, hij moet namelijk “op zn plek vallen” dus dat duurt even. als het blijft, zie hierboven :stuck_out_tongue:

Je mag hem maar 4 uur laten zitten anders komen er teveel bacterieen op en kan je ene ontsteking krijgen.
In de nacht moet je daarom ook gewoon een maandverband dragen, of om de 4 uur je bed uit om te verschonen.

Je mag een tampon maximaal 8 uur in hebben, maar ook ´s nachts kun je prima tampons gebruiken hoor. Lees de bijsluiter maar even.

Dat met bacteriën en een ontsteking is onzin. Die ziekte komt tegenwoordig bijna niet meer voor doordat de tampons tegenwoordig van ander materiaal worden gemaakt. Maar het is niet de bedoeling dat je als je maar een beetje ongesteld wordt je super erin propt zodat je de hele dag dezelfde tampon in kan houden.
Dat kan je vagina wel irriteren = schimmelinfectie = kutgevoel.

Misschien komt het omdat het een Super is? Als je er voor het eerst een gebruikt…

dankje allemaal voor reacties!
En ja ik weet het super is waarschijnlijk te groot xD.
maar dat was 't enige wat ik zag liggen en ik wou het een x uitproberen…:stuck_out_tongue:.
voor de rest voel ik 'm amper nog. :grinning:

Hm, ben je wel erg genoeg ongesteld?
Want als ik niet meer zo erg ongesteld ben en ik breng een super tampon in, dan voel ik hem ook nog.
Alleen met mijn eerste dagen kan ik een super plus of super tampon in.
Aan het eind van mijn menstruatie gebruik ik altijd normale tampons.
Want die gaan dan gewoon normaal naar binnen en voel je dan niet meer.
Dus deze laten zitten tot ie vol is en volgende keer met een normale verder gaan.

okee dan is dat een tijdje terug veranderd.
Toen ik voor het eerst ongesteld werd (bijna 14 jaar geleden) mocht een tampon echt niet langer dan 4 uur in blijven zitten.
Vind het ook een stuk hygienischer om het niet langer dan 4 uur in te laten zitten… 8 uur vind ik veel te lang!

Het gaat erom dat het bloed (met de tampon) gaat rotten in je vagina.
Bloed kan altijd gaan rotten, heeft niks met het materiaal van de tampon te maken.
Als je dan een wondje aan de binnenkant hebt kunnen de bacterieen daar in en krijg je toxischeshocksyndroom.

Misschien even een stukje gaan rennen ofzo x]

vroeger lukte het mij ook vaak niet, en als ik dan even een beetje ging bewegen dan zat ie na een tijdje wel goed x]
op vakantie ging ik dan tafeltennisen ofzo x]

Ehm meid heb je wel opgelet bij bio? Zo krijg je TSS helemaal niet. En bloed gaat niet rotten in je vagina :’) Anders zouden mensen allang dood zijn gegaan als ze gewoon ongesteld waren en maandverband gebruikten, want er blijft altijd wel wat hangen.
Ook oud bloed, gaat dat rotten dan? Nee. Verspreidt niet van die enge verhalen joh :’)

van google;

Deze ziekte kan onder andere ontstaan door het verkeerd gebruik van een tampon, vooral de gewoonte om sterk absorberende tampons te lang in te houden. Hierdoor kan het vaginaalvocht zich ophopen en in de tampon een broedplaats vormen. Staphylococcus aureus kan zich daarin dan gemakkelijk vermenigvuldigen. Hierom wordt ook het gebruik van sterk absorberende tampons afgeraden

Bloed wat nog in je lichaam zit rot natuurlijk niet… bloed in je aders rot toch ook niet.
Het gaat erom dat het kan rotten zodra er contact is met zuurstof of bacterieen van buitenaf.

Nou in een tampon, in je lichaam kan niet rotten, toch? Je geeft nu zelf aan dat wat jij zei fout was. Want jij zegt dat je TSS krijgt doordat het bloed in aanraking komt met een wondje en dat dat gaat ontsteken…nee het komt doordat je te sterk absorberende tampons te lang in houdt. Dus stel je bent maar licht ongesteld, en je gebruikt een super plus tampon zodat je 'em de hele dag in kan houden…dan loop je riscio.
Want dan gaat de tampon het vaginaal vocht op zuigen = broedplaats. Dit is wat ik je al de hele tijd probeer uit te leggen.

-

Met vaginaalvocht wordt menstruatie bedoelt, dat is namelijk ook vocht.
Als alles in zo’n tampon wordt gezogen en er 8 uren in blijft zitten gaat het natuurlijk rotten.
De tampon is al in aanraking geweest met zuurstof (toen je het uit de verpakking haalde) en met bacterieen (als je geen inbrenghuls gebruikt).
Dus een volgezogen tampon + zuurstof + bacterieen = mogelijke infectie.
Een infectie die in je bloedban komt is niet goed en een infectie kan in je bloedbaan komen door bijv. wondje.
Omdat vrouwen door het gebruik van tampons soms miniscule wondjes kunnen creeeren in hun vagina kan de infectie daar dus in gaan.