tampon kwijt!?

Nou afgelopen zaterdag (2 dagen geleden) ging ik uit, ik was ongesteld dus dan gebruik ik altijd een tampon. Ik had daar genoeg gedronken dus met mn lamme hoofd ging ik naar het toilet, maar nu weet ik dus niet zeker of ik mijn tampon uit heb geplast? Want ik kan hem niet meer vinden, ik ben nu nog normaal ongesteld gewoon zoals normaal, maar ik weet dus niet of de tampon er nog inzit, weet iemand of je als je tampon er nog inzit althans ‘kwijt bent’ of je dan nog gewoon bloed afscheidt.

Hoe kan je een tampon uitplassen??? Die trek je er toch zelf uit? Of bedoel je dat ook? Het kan zijn dat je nog bloed terwijl je tampon er in zit. Dit is wel vaak minder, maar dat komt dan omdat een tampon na een lange tijd “vol” zit en gewoon doorlekt. Het lijkt me niet dat hij er nog inzit als je normaal ongesteld bent. Maaaar als je je zorgen maakt zou ik voor de zekerheid naar huisarts gaan. Het kan namelijk zijn dat hij er wel inzit en dat kan gevaarlijk zijn (google maar op tamponziekte).

Ps: als je je tampon eruit hebt gehaald tijdens het uitgaan heb je toch een nieuwe erin gedaan? Je hebt toch niet met niks doorgelopen daar?

ik doe altijd dubbelop, dus had ook maandverband in, maar die avond (nacht) was ik ook wel gewoon ongesteld. Ik keek net ook op internet vet eng allemaal, heb het mijn moeder ook al verteld die zegt ook dat de tampon er niet meer inzit waarschijnlijk maar ik word er helemaal panisch van

@beertjechips Dat vroeg ik me ook af, je voelt sowieso het touwtje toch? Maar aan de andere kant ze heeft hem zaterdag erin gestopt. Dat zou betekenen dat dat ding er twee dagen inzit. Mijn tante had hem ook een keer vergeten eruit te halen en toen zat hij er drie dagen in en die kreeg ze er ook niet meer uit. Die tampon was zo gigantisch geworden en zat allemaal bloed achter opgehoopt (ja klinkt lekker ranzig). Moest door de dokter verwijderd worden. En een vriendin van mij was een keer vergeten dat ze een tampon in had en seks gehad met haar vriend, was haar tampon in dr baarmoeder belandt. Moest ook verwijderd worden door de dokter.

Gekke vraag maar zat er gewoon bloed in je maandverband die nacht? Dan heb je hem er wel uitgehaald denk ik. Als je dubbelop hebt lek je maar weinig tot niet in je maandverband.

jaa zat normaal bloed in mn maandverband, best wel veel dus ik dacht al dat die er uit zou zijn gegaan, en ik voel niks dus ik hoop op het beste

Ja ik denk ook dat hij eruit is. Denk dat er niets aan de hand is. Maar zou wel opletten, als je ook maar een van de symptomen van tamponziekte hebt direct naar de huisarts bellen! Het kan zelfs dodelijk zijn, dus liever gênant dat de dokter het moet nachecken dan het risico nemen.

Een tampon kan niet verdwijnen daarbinnen, dus als je niets voelt zitten, dan zit hij er niet meer.

Als je 'm niet voelt dan zit ie er niet meer. Anders had je 'm moeten voelen, die dingen verdwijnen niet in je baarmoeder ofzo.

Bedankt! Ik zal letten op de symptonen, ik laat het wel weten :blush: