Tampon inbrengen na seks?

Is het verstandig om een tampon in te bremgen na de seks? Voor het opvangen van het sperma?

waarom zou je een tampon inbrengen als je niet ongesteld bent?

Lijkt me niet echt praktisch. Het vangt misschien het sperma op, maar dan heb je een ‘broeiende sperma tampon’ in. Gewoon op de toilet goed uit plassen en desnoods een inlegkruisje in doen.

Hoe wil je dat uitplassen. Sperma zit niet in je plasbuis…

Maar inderdaad, gewoon een inlegkruisje, doe ik ook altijd.

Plassen na de seks verminderd de kans op blaasontsteking en onnodig een tampon in doen is ook niet bevorderlijk voor je gezondheid lijkt me.
Inlegkruisje of condoom zijn je beste opties.

Een tampon in doen om de sperma op te vangen zo ik echt nooit doen!
Sperma is vuil, Zullen best veel bacteriën in zitten Ook denk ik niet dat de tampon de sperma zal opnemen aangezien sperma dik is en menstruatie niet.
Bij het idee al voel ik een blaasontsteking aan komen haha

wtf man nee. Dan zouden zaadballen een soort bacteriebroedplek zijn en dat is niet zo :’) Dan heeft de man in kwestie een bacteriële infectie in zn ballen :’)
Wat je bedoelt is dat door sperma de ph van je vagina kan veranderen en dan krijgen bacteriën meer kans. Sperma bevat van zichzelf GEEN bacteriën

OT: niet doen met een tampon, dat gaat broeien en dat is niet gezond

Als je een tampon indoet kan het sperma er juist niet uit. Het blijft niet in de tampon zitten maar het kruipt juist omhoog.

Ik ken mensen die dat doen als ze ergens dringend naartoe moeten en dus niet de tijd hebben om te wachten tot het eruit loopt. Kan geen kwaad zolang je het er maar even in laat.

Misschien is dit iets voor je: http://www.menstruatiecup.nl/

Ik heb ook nergens gezegd dat je sperma kan uitplassen, uitplassen na de seks verminderd de kans op een blaastonsteking + als ik na de seks op de toilet zit om te plassen loopt het er vaak ook gewoon uit. (Oké dit klinkt heel smerig haha)

Klinkt heel goor inderdaad maar je hebt wel gelijk, het helpt wel. Sowieso moet je na de seks naar de toilet.

Hahah, ze vroeg over het opvangen van het sperma, en toen begon jij over uitplassen, dus ik snapte het verband met de vraag niet helemaal :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ja als ik het zo terug lees snap ik de verwarring haha!