Tampon inbrengen lukt niet...

Hee meiden,

Ik weet niet of ik dit topic bij dit onderwerp moet zetten dus sorry als het verkeerd staat…
En ik heb best veel rond gezocht voor het inbrengen van een tampon maar ik kan het gewoon niet vinden hoe het nou echt moet.

Mijn vraag dus…
Hoe breng je een tampon in?
Want ik doe precies wat er op internet staat maar het lukt gewoon niet :frowning_face:
Ik weet ook niet precies waar hij in moet want ik kan het niet vinden , denk ik want ik probeer maar wat :$$

En ik heb vandaaag training waarbij het niet fijn is om maadverband te dragen… :blush:

Hebben jullie tips hoe ik het moet doen?

Bedankt!!!
X jenna

Wanneer je een doosje tampons koopt zit er een bijsluiter bij. Hierop staat uitgelegd (ook met foto’s) waar en hoe je een tampon in moet brengen. Waar is niet zo moeilijk, je hebt een ‘wat groter’ gat. Dat is je vagina. Daar moet de tampon in. Hij zou ook wel passen in je poepgat maar volgens mij weet je zelf ook wel dat dat niet de bedoeling is. Een tampon inbrengen is voor meer meiden lastig hoor, ook voor mij. Het inbrengen gaat meestal beter wanneer de vagina wat vochtig is, dus bijvoorbeeld als je ongesteld bent. Duw de tampon net zo ver tot je hem niet meer voelt. Eerst een stukje omhoog, en dan krijg je een soort ‘bochtje’ waar hij nog verder moet.
Beetje gek verhaal dit maar ik hoop dat je er wat aan hebt.

Bedankt!!
Ik heb het geprobeert maar het lukt gewoon niet…
Hij gaat nergens in :blush: of doe ik het nou verkeerd?
Ik snap het echt niet…

toch bedankt!

Oefen met een spiegel.

Doe ik ook maar het lukt gewoon echt niet :S

Een voet op het bad of de wc zetten kan ook helpen en probeer te ontspannen

Eerst proberen je vagina te ontdekken dan! Ga wijd been staan en houd een spiegeltje erbij. Spreid je schaamlippen uit elkaar en kijk of je het kun vinden! Misschien kan dit plaatje je helpen met het vinden:

Misschien ook een tip om het eerst met je vinger te vinden en te voelen. Dan weet je hoe de vagina een beetje in elkaar zit, en kun je makkelijker een tampon in doen!

Succes!

Dubbel

Je spieren proberen te ontspannen.
Er is echt maar 1 plek waar hij in kan en die zit een beetje schuin naar achter/binnen.

zet hem achter tegen je schaamlippen en duw zachtjes door, wanneer je ontspant zal hij vanzelf naar binnen glijden. Dan is het de kunst om hem zo ver mogelijk naar binnen te duwen.

Ik gebruik altijd tampons met inbrenghuls, anders krijg ik hem niet ver genoeg naar binnen.

Ik zal aanraden met inbrenghuls ik had hier ook last van en heb dat geprobeerd wil echt niet meer zonder! :upside_down_face: ik zal voor jou aanraden Tampax want die zijn makkelijk in gebruik wel wat aan de prijs maar ik vind de kwaliteit echt top

OB heeft ook doosjes met tampons met inbrenghuls, en dat werkte ook heel goed voorbij, de eerste keren wel met een spiegeltje erbij. Als dat gewoon makkelijk gaat zonder te kijken, kun je het met losse tampons gaan proberen.

Wees niet bang om met je hand een beetje te voelen waar het gat zit, je schaamlippen zitten voor je vagina, als je een spiegel hebt en je grote schaamlippen opzij doet zie je als het goed is een (over het algemeen) groot gat.

Doe dit met een spiegeltje als je op bed ligt met je benen wijd, het gaat dan makkelijker.

Wees niet bang het aan je moeder te vragen, het laatste wat je wilt is iets fout doen en je vagina beschadigen, succes!

Bij mij lukte het eerst ook nooit om een tampon in te brengen. Ik heb wat gegoogled en het helpt mij om op mijn rug te liggen en mijn vagina nat te maken met wat spuug( klinkt heel vies maar dat valt wel mee, gewoon goed je handen wassen daarna). Daardoor is het mij gelukt en natuurlijk door, ontspannen.

Misschien is het ook handig om een kleine tampon te kopen voor het begin, bij mij helpt het ook altijd om door mijn knieën te gaan en als je wil ‘oefenen’ zorg dat het vochtig is, zoals hierboven al is aangegeven. Je moet hem wel echt ver doorduwen want anders voel je hem en dat is niet fijn. Succes!

Inbrenghuls, gaat er zo in.

inbrenghuls vind ik ook echt ideaal!

-

ik heb een vraag waar zou je een inbrenghuls kunnen halen?

@Justmee: De inbrenghuls koop je niet los. Het zijn tampons die verpakt zijn met een hulsje van plastic of karton er omheen, die je helpt om de tampon verder in te brengen. Nadat je je tampon ingebracht hebt, haal je de inbrenghuls eruit en gooi je die weg :slightly_smiling_face: