Tampon inbrengen lukt niet, iemand tips?

Ik word morgen ongesteld, en ik zou met mijn vriendje gaan zwemmen. Ik wil een tampon gebruiken maar ik krijg die dingen niet in ! Ik heb ook al een inbrenghuls geprobeert, maar dat heeft bij mij geen nut. Kan iemand me helpen of heeft iemand tips? Liefs,

ontspannen! Als je niet ontspant gaat het zeker niet lukken. Oefen rustig met mini tampons en probeer eens op je hurken de tampon in te brengen of met 1 voet op de badrand/bedrand e.d. je moet er ‘gevoel’ voor krijgen

Als je nog niet ongesteld bent is het ook wel lastig… of begrijp ik het verkeerd? Dan is het te stroef.

En verder inderdaad ontspannen. Adem uit als je hem inbrengt, dan spannen je spieren minder aan. En doe hem scheef naar achteren ipv recht omhoog, je vagina loopt namelijk ook wat scheef. :slightly_smiling_face: Succes!

De eerste keer bij mij ging ook harstikke kut, het deed heeeeeeel veel pijn, maar je moet gewoon door drukken.

Dit mag in het grote menstruatietopic: http://forum.girlscene.nl/forum/beauty-health-hair/het-grote-menstruatietopic-227081.0.html
Slotje.