tampon help please

hoi meiden,

Ik was altijd te bang om aan tampons te beginnen, maar ik heb het zonet voor het eerst geprobeerd.
Na het douchen vanmorgen heb ik hem ingebracht, hij ging er redelijk makkelijk in. alleen toen die er in zat werd ik ontzettend duizelig misselijk en kreeg ik hoofdpijn. ik had echt het gevoel dat ik door me benen heen zakte, dus heb ik een kwartier op de grond van de badkamer gezeten.

uiteindelijk ging het weer, stond ik op en keek in de spiegel, ik was lijkbleek.

nu ben ik een uur verder, ik voel de tampon niet, dus blijkbaar zit die goed. alleen ik ben nu al bang voor het moment dat hij dr straks weer uit moet. doet het pijn? straks word ik weer helemaal duizelig enzow ;$

doe ik het soms verkeerd? moet ik het anders doen? ;$

oh en wanneer kan ik hem er het beste uithalen? ik ben op de derde (laatste) dag van mijn ongesteldheid, dus ik bloed niet super veel meer… en ik las dat het makkelijker gaat als die goed vol zit, dus pas na 4 uur denk ik…?

iemand plzzz?

Kwestie van uitproberen. Dat misselijke/duizelige gevoel kan ook komen doordat je heel bang bent, en dat dan op het moment dat je het doet je bloeddruk opeens daalt en dan krijg je zo’n ‘flauw’ gevoel, dat heb ik altijd met bloedprikken.
Gaat vast wel goed, haal hem er over 3-4 uur maar uit. En als je hem niet voelt zitten zit hij denk ik wel gewoon goed. Maak je maar niet te veel zorgen :slightly_smiling_face:

okeei dankjewel voor je geruststelling Sparrow haha ;$

ik had bij de eerste keer dat het heel erg ging branden en prikken enzo, ik hem er meteen uitgehaald en een kwartier later een kleinere er in gedaan, die zat goed en ik had geen last meer.
ik zou ook wel even wachten met eruit halen ja, 4 uur lijkt me redelijk, hij gaat er makkerlijker uit als hij al goed “vol” zit zegmaar hahaha!

Ik had precies hetzelfde bij de eerste keer, ik kwam er later achter dat ik heel gespannen was en bang om hem in te brengen zeg maar. Na een paar keer is dat bij mij vanzelf overgegaan

ah dankjuwel meiden dat stelt me echt gerust haha

ik heb dat ook eens gehad, en was zelfs flauwgevallen. Maar ik zou genoeg eten en je proberen te ontspannen… Hopelijk helpt dat!

ik zie altijd aan het touwtje dat ik hem moet vervangen, als dat rood word gaat het makkelijk, anders niet. voor de zekerheid inlegkruisje :slightly_smiling_face:. gewoon eten drinken ademen, het komt wel goed. ontspan :slightly_smiling_face:!

Ik kan je er niet bij helpen omdat ik toen ook zelf duizelig werd o: ik moest toen ook even een luchtje scheppen want ik viel zowat flauw! Ik doe het nooit meer, bah ik vind tampons maar verschrikkelijk. En ik ben bang dat het touwtje kapot gaat.