tampon eruit halen

(Ik weet niet echt of dit echt bij dit topic past, maar ik zag niks anders, dus ja…)

Ik ben al ruim 2 jaar ongesteld.
Ik heb ongeveer een jaar geleden een tampon geprobeerd en er zaten allemaal spieren enzo voor, zodat hij er erg moeilijk uit kwam.

Nu heb ik het vandaag weer geprobeerd, omdat ik morgen ga zwemmen en mijn crush is er ook dus ik kan echt niet niet zwemmen, dus zit er aan vast.
Maar vandaag zat er weer een spiertje voor zeg maar, en waarschijnlijk morgen dus ook weer.

Ik vind dit echt kut, omdat ik gewoon bijna flauw val als ik hem eruit moet halen en het ook best pijnlijk is.

Ook kunnen mijn vriendinnen mij geen tips geven, omdat die het nog niet hebben geprobeerd.
En mijn moeder had ook nooit last hiervan, dus ik heb even wat advies nodig… :cold_sweat:

Heeft iemand tips, waardoor ik dit kan oplossen of gewoon tips waardoor het allemaal makkelijker gaat??

Sta je wel goed bij het eruit halen?
Probeer in de sumo squat houding te gaan staan. Dan doet het minder pijn over het algemeen.

ik zit dan wel gewoon op de wc, maar alleen dat ene spiertje wat ervoor zit zegmaar doet dan pijn als ik aan de tampon trek.

Ik denk niet echt dat een andere houding helpt aan het feit van het spiertje.

maar bedankt voor de reactie.

Is je tampon wel verzadigd dan? Want anders kan het inderdaad zeer doen en ontspannen

Met verzadigd bedoel je toch dat die zegmaar vol zit?
Ja, hij was rondom rood en soort van nat als je snapt wat ik bedoel.

Ik was ook redelijk ontspannen, want als ik dat niet was weet ik zeker dat het niet was gelukt…

Ik ga altijd inderdaad in een soort hurkhouding boven de wc staan en zet druk alsof ik moet poepen, misschien helpt dat?

Als al die oplossingen niet werken. Misschien naar de huisarts gaan?

Misschien helpt het om met één voet op het toilet te gaan staan, je andere voet op de grond en dan te trekken?

Dat pijnlijke heb ik ook altijd met tampons, heel naar. Bij mij is een menstruatiecup wel pijnloos, misschien dat dat een oplossing is?