Tampon en flauwvallen

Heee,

Dit klinkt misschien heel stom. Maar het is nu natuurlijk nu vakantie en ik wil graag zwemmen op vakantie maar ben nu net ongesteld geworden en ik ga vrijdag weg. Maar ik heb 1 keer eerder een tampon ingebracht en toen hij er eenmaal inzat kreeg ik allemaal zwarte vlekken voor mijn ogen, werd misselijk en hoorde niks meer(oren gingen dicht). Ik had het tegen mijn moeder vertelt maar die zei dat het misschien de spanning was. Maar nu had ik het weer geprobeerd en was helemaal niet gespannen. Het ging goed, ik liep even maar een minuut later viel ik alweer bijna flauw ik moest zelfs bijna spugen. Wat nu? Doe ik iets verkeerd? Hebben meer mensen dit? Help please!

xxxxxx

Misschien breng je hem fout in? En tegen je ongesteldheid kan je toch de pil slikken, of ben je daar nu al te laat mee?

Ik ben daar nu al te laat mee denk ik en mijn dokter raadde het ook niet aan om de pil te slikken zodat je het niet werd. Maar misschien was dat toch beter geweest. Volgens mij heb ik hem gewoon goed ingebracht. Misschien kan ik er gewoon niet tegen? Ik weet het niet. Hebben meer mensen dit?

Nee, ik heb alleen dat als ik tampon of zo inbreng als ik bijna niet meer ongesteld ben dat ik dan onwijze kramp krijg in mijn buik, net alsof ik die tampon zo hoppa mijn baarmoeder in douw. Daar word ik wel vaak duizelig van. En ik heb sowieso snel als ik ongesteld ben dat ik duizelig word/bijna flauw val.

Nee, ik heb het niet. Maar probeer je te ontspannen, en dan bijvoorbeeld met 1 been op de badrand gaan staan.

Misschien kun je het beste de periode doorgaan met maandverband, en daarna, als het weer voorbij is, kun je wel weer gaan zwemmen;)
Ik weet eigenlijk helemaal niets af van het flauwvallen, ik zou ook niet weten hoe je dat op kan lossen. Ik heb wel ergens gelezen dat in sommige gevallen klachten van menstruatie flauwvallen kan zijn. Maar het kan ook ergens anders mee te maken hebben, heb je dit alleen bij het inbrengen van een tampon of ook gedurende de menstruatie zonder tampon?
Je kunt voor antwoorden of meer informatie ook altijd googlen.
Succes! en een fijne vakantie!!!

Bedankt voor de reacties en ik ga dat maar misschien een keer proberen frogger.

@Kellanishot- Nee ik heb tijdens mijn mensturatie helemaal geen last van flauwvallen, alleen buikpijn maar dat heeft bijna iedereen. Alleen als ik een tampon inbreng, ik durf het nu denk ik ook niet meer. Maar ik ga denk ik dan gewoon een paar daagjes niet zwemmen. Ik ben er toch 2 weken.

je kan er allergisch voor zijn hoor, en vriendin van mij is ook allergisch voor tampons en kan die dus ook niet gebruiken… misschien is dat het, en het is maar een weekje en als je nu al bent en vrijdag ga je weg is het nog een paar dagen dat overleef je wel. gewoon gaan zonnen ipv zwemmen

allergisch? Viel jouw vriendin dan ook altijd flauw?
Ik denk dat ik gewoon flauw val door het idee. Ik weet het niet. Maar ik denk dat ik dat maar doe. Gewoon 3 dagen zonnen en dan lekker zwemmen. haha

Het is waarschijnlijk gewoon het gevoel van ’ iets in je hebben ’ . Ik ken het, vooral de eerste keren is het echt heel vervelend, maar je moet hem gewoon inhouden en rustig iets gaat zitten doen. Dat let je er niet meer zo op (: Succes !

Huh wat apart zeg… Zoiets heb ik nog nooit gehoord.
Oke je hebt niks aan deze reactie (A)
Up!

Ja dat denk ik ook.

Zou ik nou toch echt de enigste zijn die dit heeft? hahaha

oeff dan word dat nog een probleem denk ik

ik heb dit ook, maar ik doe met zwemmen en erge dagen doe ik tampon en de rest van de dagen doe ik maandverband. ik vertelde dit me moeder, maar ze lachte me uit dat dat niet kan. en op internet kan ik het ook niet vinden.
dus een upje !

maar ik ben 13 en ik gebruik al meteen sinds dat ik ongesteld was (is nu 1,5 jaar geleden) al tampons. Sorry ik kan je niet helpen, want zelf vind ik het veel prettiger om een tampon te dragen in plaats van dat stinkende kriebelende irritante maandverband. 1 tip, neem de tijd. Ookal lukt het niet gwn rustig doen. En je moet hem echt ver duwen want dan voel je hem niet meer zitten. En als je hem niet meer voelt is het goed. Misschien gebruik je te grote tampons? succes!

maar hoelang ben je het meestal?
en wanneer kom je daar aan dan?
want als je het bijv. 5 dagen bent en je komt zaterdag aan dan hoef je alleen nog maar zaterdag en zondag even volhouden zonder te zwemmen!
dus dat moet lukken toch? :wink:

hahaha, jaa daar dacht ik ook al aan. Hopelijk is dat dan anders…

3 dagen volhouden om niet te zwemmen, dus dat valt wel mee.
Maar ik vind het gewoon vervelend want bijvoorbeeld met de volgende vakantie kan ik weer hetzelfde probleem hebben. Of naar het strans een keer.

Toch meer mensen hebben dit. Ik vind het echt raar, dan maar wachten. Bedankt voor alle reacties!!!

Heb je misschien dit ook?:

Tijdens de menstruatie kan zich het zeldzame Toxic Shock Syndroom voordoen. Dit syndroom kan bij gebruik van allerlei droge tampons optreden. De symptomen zijn: hoge koorts, overgeven, diarree, hoofdpijn, flauwvallen en een branderige uitslag. Bij deze symptomen moet u direct contact opnemen met uw huisarts en melden dat u ongesteld bent. Tevens wordt aangeraden de tampon uit voorzorg te verwijderen. Controleert u regelmatig of de tampon op tijd verwijderd is.

Als je alléén flauwvallen als ‘symptoom’ hebt, is de kans dat je het bovenstaand syndroom hebt heel erg klein. Flauwvallen komt inderdaad vaak door spanning (misschien haal je onbewust op een andere manier adem ofzo, waardoor je hersenen te weinig zuurstof krijgen en je flauwvalt). Ik zou als ik jou was gewoon nog een keer proberen een tampon in te brengen, daarna even rustig ergens blijven zitten (op toilet bijvoorbeeld) en bij het opstaan goed denken aan je ademhaling. Succes!