Tall Girl Problems!

Hey!

Ik ben 1.84m en hou van shoppen! Soms is het alleen wat minder leuk, aangezien alle broeken die ik pas te kort zijn, tenzij ze maat 34 hebben. Jurkjes zijn te kort, body’s passen nooit, shirtjes zitten niet mooi etc etc. Herken jij dit ook? Waar shoppen jullie? I need tips! En dan bedoel ik geen website zoals longtallsally.nl, maar (offline) winkels die gewoon wat langer en beter vallen dan bijv. Bershka :slightly_smiling_face: of die broeken met lengtematen verkopen
Hebben jullie nog ‘tall girl lifehacks’? :wink:

PS: ik ben pas, vanwege deze struggles, een Instagram account gestart (@datlangemeisje) waarin ik ook graag tips uitwissel.

Oh broeken zijn bij mij ook vreselijk, terwijl ik nog niet eens zo heel erg lang ben (176 cm).
Ik besteld altijd broeken(lange dan, shorts lukt meestal wel) bij de Zalando/Topshop aangezien die lekker lang zijn, maar ook strak en je lengte maten kan kiezen.

Verder vind ik het wel fijn dat oversized ‘een ding’ is op het moment(nog steeds?) want dan pas ik het tenminste met mijn lange armen.

Huh echt? Ik ben ook 176 en heb helemaal geen probleem met broeken :’)

Ik heb alleen een probleem met jurkjes (vooral specifieke merken en winkels) en soms rokjes. Zo heb ik een vergeten-te-retourneren rokje van de Zara die letterlijk niet over m’n gaat zo kort is ie haha

Hm, ik ben eng lang, en erg dun :’)
Dus heb meestal 34/32 nodig met broeken en dan zijn ze veel te kort. Grotere maat voor meer lengte en dan is de broek te groot.

^ Waarschijnlijk ligt het ook aan de proportie van je torso/benen.

Wel een online shop, maar Asos heeft een Tall afdeling!

Heel herkenbaar! Ik ben zelf 1,83 en heel lange benen, dus ik heb hetzelfde probleem. Broeken/jeans bestel ik eigenlijk standaard online, omdat ik weet dat ik in de winkel toch altijd teleurgesteld word. Behalve nu in de lente/zomer, nu mogen sommige broeken wel wat korter vallen of ik rol ze een stukje op.
Hier mijn tips voor winkels/online shops waar ik vaak slaag:

• Asos Tall
  • Zalando (je kunt hier ook selecteren op tall/lang)
  • H&M heeft vaak wel een aantal jeans in het assortiment die met lengtemaat 34 verkrijgbaar zijn. Maar ook hier weer online bestellen, in de winkel vind ik ze nooit! Sommige jurkjes van H&M zijn ook lang genoeg bij mij, maar dat verschilt heel erg per model
  • Only heeft ook vrij veel jeans met lengtematen, maar ik vind ze bij mij vaak niet mooi zitten. Afgelopen jaar wel 1 hele fijne gevonden die echt perfect zit, die heette ‘Only shape deluxe skinny jeans’. Ook de jurkjes van Only zijn soms lang genoeg bij mij, maar ook verschilt het hier weer heel erg per model
  • Topshop tall
  • America Today (voor jeans, hebben ze ook verschillende modellen met lengtematen)

Verder valt de kleding van Vila over het algemeen ook wel wat langer uit!

Hey!

Ik zie best wel vaak bij broeken dat je voor de heup maat en de been maat een andere maat kunt kiezen, heb dit ook volgensmij wel eens bij H&M gezien! Misschien kom je dan beter uit qua maat? (: