talenreis

hallo!

wilde jullie even vragen of hier iemand ervaring heeft met EF, interlanguage of een andere organisatie die taalreizen organiseert?! ik ga namelijk volgend jaar september voor 6 maanden ergens heen en wil eigenlijk naar miami beach met EF, maar moet alles nog een beetje uitzoeken enzo.
dus als je er ervaring mee hebt,

• waar ben je geweest?
  • met welke organisatie?
  • hoe vond je het over het algemeen?
  • hoe lang ben je geweest?

X

Ik ben zelf nergens geweest, maar het lijkt mij ook leuk! Het probleem is dat het al moeilijk genoeg wordt voor mij en mijn ouders om een studie te betalen, en zo’n reis is ook best duur… Dus ik denk dat ik dat maar niet doe, haha.
Up voor jou!

Ik heb allemaal informatie aangevraagd enz.
Maar ik zie wel ff.

UP.

Ik ben zelf 2 weken naar Engeland geweest met EF, en dat was echt geweldig! Ik vond de organisatie wel prima, en mijn gastgezin was super aardig. Dus echt een fantastische ervaring.

Ik zou dolgraag willen, maar ik heb er geen geld voor.

me too D:

^dat is ook een probleem bij mij. xd

Ah kijk! Zelf kon ik ook weinig informatie vinden over EF -behalve van hen zelf…- maar ik ben afgelopen zomer 4 weken naar NY geweest! Even wat info (zal 't kort proberen te houden maar 'twas ZO geweeeeeldig):

Kwam via google op EF, & wilde toen eigenlijk geen andere organisatie meer. Prijzen zijn vaak rond hetzelfde dus achja… Heb 4 weken geboekt, maar hier kwamen dan helaas nog wel veel kosten bovenop: visum, boeken, uitstapjes… Enfin, ik ben zelf wel met EF gaan vliegen, wat veel duurder was, maar tóch wel handig omdat ik dan al vanaf 't begin een aantal emailadressen had etc. dus kom je niet aan met de instelling “Fuck, wat moet ik nou?” - Nougoed, ik bleef op de campus slapen; niet geweldig mooi, maar gewoon 'n kamer met 3 andere roommates en stapelbedden. Toiletten en douches op de gang, prima schoongemaakt etc. Het is vooral je eigen instelling, want ik vond de 7 grote gebouwen geweldig, het eten leuk om zelf te mogen opscheppen, fijn dat we ventilators kregen en de lessen erg gezellig! Anderen vonden de kamers klein, wc’s smerig, het eten niet lekker & ze vonden het te warm (tja, kan ef niets aan doen). Anyway: gewoon niet te veel van verwachten (al deed ik dat wel en 'twas nog 100x leuker dan verwacht!!) en wel genoeg sparen; dan kun je tenminste uitgeven wat je wilt. Want ja, je bent niet elk jaar in Miami :wink:

Hoe de campus/eten daar is weet ik niet, maar ik vond dat EF je goed hielp; vooral als je dáár bent! Ook hier in NL kun je altijd bellen en zijn er bijeenkomsten dus das mooi.

Veeeel plezier, ik zeg DOEN DOEN DOEN!!

Bij zes maanden krijg je geloof ik wel 'n ander programma qua lessen trouwens, dacht ik, wordt anders best saai; NY is zó een wereldstad maar daar waren 'n paar die 't saai vonden worden - al is 't NY!
Trouwens, 'n dagboek bijhouden is mijn tip; al heb je geen zin of zo; is het echt waard :slightly_smiling_face: X

thanks nikitax voor je verhaal, als ik volgend jaar daar ben ga ik ook zekerrrrr een dagboek bijhouden! en nadat ik EF had gezien wilde ik ook geen andere organisatie meer, maarja ik moet alles van mn ouders vergelijken enzo, dus dat doe ik dan maar :slightly_smiling_face:! en ohja, ik wilde ook misschien naar NY, maar omdat ik rond de wintermaanden ga zit ik dan waarschijnlijk in de kou daar, en daar heb ik niet zoveel zin in haha! dus kies ik liever voor een plek met een warm klimaat! en ook omdat die campus nog best wel ver is van de stad zelf, vind ik jammer. had jij trouwens een online dagboek bijgehouden en zou je daar de link van willen sturen? lijkt me leuk om te lezen :slightly_smiling_face: xxx

Ik heb zelf even gekeken bij EF, maar weet iemand… Andere organisaties die zoiets doen? Het ligt allemaal voornamelijk in Engels sprekende gebieden, en dat heb ik dus echt niet nodig, haha.

@ nikopol: international activity, study travel. en bij EF kan je ook italiaans, spaans, chinees, duits en frans leren. welke taal wil jij dan leren?

Hmm, ik ben nu bezig (opleiding) met Japans en Koreaans, en wil daar graag wat “extra” moeite instoppen. Maar het gaat ook om de lokaties, ik wil, als ik zoiets zou doen, het liefste niet binnen Europa blijven : ) Dankjewel voor de andere suggesties, ik ga even kijken hihi.