Talen leren onder de 18 jaar?

Dussss,

Een paar maanden geleden had ik mij aangemeld voor een cursus Spaans op het ROC van Twente in Hengelo. Een paar dagen na de aanmelding kreeg ik een telefoontje dat ik niet aan de cursus kan beginnen, omdat ik onder de 18 jaar ben. Ik ben nu 16 en best wel teleurgesteld omdat ik echt heel graag de taal wil leren.

Is er een mogelijk om toch talen te leren als je onder de 18 jaar bent? Vooral in de omgeving Hengelo, Almelo of Enschede?

Misschien is het wel n beetje raar om dit hier te vragen, maar ik heb dus echt overal gezocht en gevraagd maar ik kwam er maar niet uit.

xx.-

Kunnen de mensen van waar je de cursus eerst zou volgen je niet helpen?
Ik neem aan dat zij wel weten waar nog meer cursussen worden aangeboden.

Nope, ik vroeg ook aan hun of ze een cursus hadden, of wisten waar ze het wel hadden voor mensen onder de 18, maar dat was dus niet zo. Dat word dus meer zoeken voor mij.

Kan je niet Spaans kiezen op de middelbare?

Nee, dat is bij ons helaas niet zo :confused:

Misschien een thuisstudie van loi of iets dergelijks?

Ik heb zelf ook een thuisstudie gedaan, duolingo, naar het buitenland gegaan, online sites en veel boeken lezen. Het is niet ideaal, maar nu spreek ik wel aardig goed Spaans. Niet perfect en ik kan nog genoeg leren, maar het is zeker een oplossing als je het echt graag wilt.