Taizé

Hey mede-GS’ers,
Met school kan ik in de zomervakantie naar Taizé gaan. Ik heb al veel mooie verhalen gehoord. Ik zou graag mee willen, maar soms denk ik ook weer dat het helemaal niet leuk is. Ik twijfel dus nog. Vraagje voor de mensen hier die er ook zijn geweest: hoe was het? en waarom zou ik moeten gaan?
Bedankt :grinning:

Ik zou het gewoon doen! :grinning:
Je kan nooit een ervaring te veel hebben…

Heb er al van gehoord. Heb ooit ook die kans gekregen, maar heb het jammer genoeg niet gedaan en heb er nog steeds spijt van. Ik ben niet gelovig, maar het lijkt me gewoon leuk om mee te maken. ^^

Houd er wel rekening mee dat je veel zal moeten bidden enz.

O, dat.
Een vriend van mij doet dat, hij vind het echt elk jaar weer fantastische ervaring, ook al is hij helemaal niet gelovig opgevoed.

Best gek, als je het mij vraagt…

is het erg als ik niet weet wat dat is :slightly_smiling_face:? :open_mouth: komt m wel ergens bekend voor :slightly_smiling_face:

Dat zou ik zeker weten doen!
Dat schijnt zo’n mooie ervaring te zijn, met jongeren over de hele wereld ben je daar! Als ik die kans kreeg deed ik het :slightly_smiling_face:

@zquippi: Haha, nee, ik wist het tot voor kort ook niet. Maar ik heb het niet uitgelegd, omdat de mensen die ik nodig heb, wel weten wat het is :slightly_smiling_face:

Leek me eerst wel leuk, maar een vriendin van me had dat gedaan en die zei dat het echt vreselijk was!
maja een ander meisje die ik ken vind dat weer helemaal geweldig…
ik zou het gewoon doen =)

Hee, een paar maand geleden had ik hier ook een topic over gezien… misschien kun je die in de zoekfunctie zoeken?
Ik weetniet bij welk board die staat, maar ik denk ook bij Lifestyle.

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik heb inderrdaad ook heel veel goede verhalen gehoord!

^ o, ik had gezocht, maar niks gevonden. Maar ik zoek nog wel even beter dan :wink:

Wat is Taizé? xs

^Klooster in Frankrijk en daar komen dan jongeren van over de hele wereld heen, niet gelovig en wel gelovig en dan ga je naar de kerk en je hebt gespreksgroepen e.d.

ik denk dat het geweldig is als je zelf gelovig bent, maar alsje bijvoorbeeld nog nooit gebid hebt denkik niet datdat iets voor jou is :slightly_smiling_face:

Oh klinkt wel leuk (:

Oh klinkt wel leuk (:

Ik ben er heen geweest, ben niet geloving maar was een mooie ervaring.
Veel jongeren, iedereen was heel open etc. alleen ik zat in een praatgroep met alleen italianen en die konden voor geen kut engels >.< maar wel al een tijdje geleden dus kan er niet heel veel meer van herinneren hihi.

-

Hee grappig
wij kregen een foldertje om je op te kunnen geven als gastgezin voor jongeren uit het buitenland…:stuck_out_tongue:

Meer mensen?

Ik zou het doen. Écht! Wij kunnen dat ook met school en ik zou vorig jaar maar toen brak ik mijn been dus werd kamperen niet echt iets. Een paar vriendinnen en vrienden van mij zijn wel geweest waarvan meer dan de helft niet gelovig is. Dat maakt helemaal niks uit, volgens hen. Ze vonden de sfeer echt super; volgens hen was het echt te gek om met zoveel mensen uit allerlei verschillende landen te praten enz. Daarom denk ik dat je je niet druk hoeft te maken om het sociale aspect.

Het klinkt niet leuk, dus ik zou niet gaan. Maarja, andere mensen vinden het wel geweldig.