Tablets

Oke ik wil geen muis meer haha xD
Dit ding is geweldig n__n

ja, jij had er een voor sinterklaas gekregen las ik in de All doll topic, maar kan je er al veel mee of is het echt lastig, en kun je veel met die programma’s die je er bij hebt?

Op de installatie cd-rom zit een tutorial: daar leer je hoe je klikt, selecteerd, tekent etc.
Dus daarmee leer je de basics een beetje :3

Ik heb er verder alleen maar schrijf programma’s bij en die vind ik niet interessant.

oke, das wel jammer dan; maar is het wel handig als muisvervanger?
Of écht alleen als je heeeel veel op de computer zit?

Ik heb nu al geen zin om mn muis weer aan te sluiten: dus ja, hij is handig als muis vervanger n__n

Oké heel erg bedankt!, trouwens ik vind jou
all doll topic echt meer dan geniaal :pensive:

voor mensen die zich afvroegen wat een tekentablet is, en wat je er mee kan;

http://i36.tinypic.com/nv1tp2.gif

meer info op http://www.tablet.nl/prod…-fun-medium-white-nl.html

uuup!

up!

en welke programma’s moet je erbij hebben om te kunnen tekenen?

Nou met paint wil het al.
Maar je kan beter Adobe Illustrator hebben.

Oh fuck? Noooooooo! Wat is een tablet? :'D

oke ik voel me nu heel dom.

Er is ook nog een zoekmachine :-).

Een grafisch tableau (of tekentablet) is een invoerapparaat waarmee met de hand vervaardigde tekeningen en grafieken digitaal kunnen worden opgetekend op dezelfde wijze als traditioneel tekenen met pen en papier. Een grafisch tableau bestaat uit een vlak oppervlak waarop de gebruiker een beeld kan “tekenen” middels een bijbehorende stylus. Het beeld verschijnt normaliter niet op het tableau zelf maar wordt gewoonlijk op een computermonitor weergegeven. Ook kan een tableau gebruikt worden als vervanging van een muis door de pen als aanwijzer te gebruiken. Sommige grafische tableaus worden ook geleverd met een muis die met het tableau samenwerkt op eenzelfde manier als de pen (en die daarom niets doet als hij niet op het tableau gebruikt wordt).

Een grafisch tableau moet niet verward worden met een tablet-pc.

Oke nu zit ik met een probleem.
ik wil heeel graag een tablet omdat het me gewoon lekkerder lijkt dan zo’n stomme muis.
maar ik kan niet zo goed tekenen ofzo.
dus heeft het dan wel nut om een tablet te kopen?
of is een tablet niet speciaal voor tekenen?
Ben wel een echte pc freak en speel veel spellen en doe veel op internet dusja.

WIL JE JE TITEL NIET ZO IN HOOFDLETTERS DOEN DAT KOMT ZO SCHREEUWERIG OVER!

uppp

wacom bamboo fun, echt superfijn

Welke heb je?
Wacom Volito 2(oud model)
Wat heb je er mee gemaakt?(graag foto)
Je kan me Deviant art bekjiken voor wat plaatjes, anders moet je hier maar ff een kijkje nemen: xxx
en hoe bevalt jou deze?
Leuk ding om mee te beginnen, echt waar. Ik heb hem nu 2 jaar heel erg intensief gebruikt (elke dag minstens 2uur) en hij gaat nu een beetje dood, zeg maar. Ik heb al een keertje de punt moeten verwisselen, maar dat is niet echt een ramp.
Ik ben wel van plan om binnenkort de bamboo te kopen. (wel de duurdere versie vanwege de extra knoppen en dingen, ben nl heeeeel lui)

kan iemand even antwoorde op mijn vragen? :

nou kijk ik ben niet bepaald een kunstenaar wat betreft tekenen haha, maar is het dan wel slim om zo ding te kopen?
of moet je er echt goed voor kunnen tekenen?
of kan je er door leren tekenen?
of kan je ook gewoon alleen als muis gebruiken enzo?

naja ik hoor het graag (A)

Ja je kan hem gewoon als muis gebruiken. Het is wel net wat trager maar het werkt.