Tablet toetsenbord.

Hi! Ik wil graag een tablet aan gaan schaffen, één zonder merk, voor school om te typen. Nu wou ik daar zo’n hoes met toetsenbord bij kopen, omdat dat wat makkelijker typt. Ik weet nog niet precies welke tablet ik wil gaan kopen, maar de meeste die ik heb uitgezocht hebben geen eigen toetsenbord (van hetzelfde merk). Nu ben ik even gaan googlen of zo’n toetsenbord universeel is. Ze zijn er. Maar ik kwam een forum tegen waarop stond dat als de merken niet matchen, er iets heel anders uitkomt als je typt. Dus als je “:” typt, er dan bijvoorbeeld “@” op het tablet komt te staan. Verder kon ik geen ervaringen vinden… Weet iemand dus hoe dit zit? Kan je een universeel toetsenbord op elke tablet aansluiten en werkt deze dan naar behoren?

Het enige verschil met zo’n toetsenbord is dat de knoppen ergens anders zitten (bijvoorbeeld het Duits toetsenbord is heel anders dan een Nederlands toetsenbord). Als je blind kunt typen is dat geen probleem omdat je het toetsenbord kunt instellen op Nederlands (bij ons gebruiken we officieel Verenigde Staten internationaal). Het gaat er dus om dat het toetsenbord als hardware goed klopt.

Ik raad je aan om anders naar de Media Markt te gaan? Daar hebben ze alle soorten en toetsenborden (ook minder bekende), ik denk dat ze daar wel een perfecte voor je vinden.

^ Bedankt voor je reactie.
Op het forum staat dus dat dat hardware instellen heel ingewikkeld is en dus bijna niet lukt. Maar een toetsenbord is toch gewoon qwerty, dus toch hetzelfde?

Ja maar er bestaat in ieder land een ander soort toetsenbord (qua hardware) dus de o zit bijvoorbeeld dan ergens anders. Dan is het lastig om de toetsen te vinden, omdat je ons toetsenbord gewent bent. Maar ze zijn inderdaad gewoon qwerty. Als je naar een Nederlandse winkel gaat heb je sowieso altijd de goede.