Tabak mee in het vliegtuig

Heey,

Ik ga binnenkort mee met een vriendin naar Spanje super leuk natuurlijk!
Maar nu had ik een vraagje, weet iemand of het is toegestaan als 15 jarige sigaretten mee
te nemen in je handbagage?

Alvast bedankt!

En oja, de ouders van me vriendin gaan mee dus hun mogen t niet weten!

Nee, mag niet.

Ik zou zeggen probeer het :grinning_face_with_smiling_eyes:
Zullen die ouders ook leuk vinden.

Doe het dan in je koffer
Handbagage mag dat sowieso niet

Je mag sigaretten gewoon mee in je handbagage, heb ik ook altijd gehad nooit iemand over gehoord. Ze hebben er ook nooit naar gevraagd of iets eigenlijk. Ook niet naar mijn id, ik denk dat als je 1 of 2 pakjes hebt er geen probleem zal zijn, het word pas een probleem als je hele sloffen meeneemt.

Ohh dat wist ik niet haha
Denk dat het vliegveld wel aan andere dingen denkt dan aan minderjarigen die roken idd

Dat denk ik ook haha tenzij je er misschien heel jong uitziet ofzo maar dat is niet hun verantwoordelijkheid denk ik.

Ja, mogen mee. Aansteker ook. Nee, ze controleren nooit op je leeftijd.
Ten eerste is dit niet te taak van de douane, ten tweede is er een verbod op kopen van sigaretten onder 18, niet op het bezit ervan.

Waarom wil je ze mee als die ouders van je vriendin het toch niet mogen weten?
Die hebben het heus wel door als je naar sigaretten meurt.

Ik denk dat het die mensen geen flikker boeit of jij nou minderjarig rookt :"). Als het meenemen van sigaretten niet verboden is, gaan ze je niet stoppen omdat je nog geen 18 bent.

Je leeftijd boeit echt totaal niet.

Voor zover ik weet mag dit gewoon mee in je handbagage.
Weet het eigenlijk wel zeker.
Ik ben niet zo gek lang geleden nog naar Frankrijk gevlogen met sigaretten in mijn handbagage.

Alleen zoals al eerder gevraagd wat ga je er dan mee doen? Want ga er maar van uit dat ze het echt wel ruiken. Sigaretten rook blijft overal in hangen en iedereen herkend die geur wel.

Want het valt natuurlijk niet op wanneer je rookt in het bijzijn van de ouders van je vriendin. Je bent 15 dus ik gok niet dat ze je in het buitenland alleen buiten een stuk gaan laten lopen ofzo.

ik bedoel meer dat t niet de bedoeling is dat ze t uit me handbagage vissen voor hun neus, als t ruiken boeit t me niet, me eigen ouders weten het gewoon.

nou eigenlijk wel we hebben eigen huisje naast dat van hun en mogen ook gewoon weg dusja dat is geeen probleem

huh sinds wanneer hoort dit in nieuws & actualiteiten

Als het je niks ‘boeit’ en jouw ouders ‘weten het gewoon’, waar maak je dan een probleem van :’)?

Oh ja nu wij het toch erover hebben!
Hoeveel sloffen sigaretten mag je eigenlijk meenemen, vanuit het buitenland? Eentje toch?

Ik geloof dat het gewoon meemag, maar ik zou gewoon een pakje kopen op locatie. Niet dat ik goedkeur dat je op je 15de rookt, maar ach.

1 of 2, ligt er geloof ik ook aan waar je bent.

je mag gewoon peuken mee hoor net zoals een aansteker in je handbagage.
volgens mij mag je 1 of 2 pakjes mee, en in je ruimbagage max. 1 (misschien wel 2 weet ik niet zeker) slof mee.