Taart !

heeii
ik wil voor mijn verjaardag 2 taarten bakken.
vorig jaar had ik er eentje gemaakt via n pakje, nu wil ik er 2 en dan gewoon alles zelf, dus niet zo’n pakje.
weten jullie appeltaart recepten?
en ik wil ook zo’n ronde cake halen, als je die doormidden doet kan je die vullen en versieren en dat word het een slagroomtaart, iemand daar recepten van of ervaring mee?
andere taartrecepten zijn ook wel goed, maar ik denk dat ik t liefst een appeltaart en een slagroomtaart maak. (die kan ik nl helemaal zelf versieren)

Google it!
appeltaart is niet zo moeilijk
en aardbei of chocola of slagroom

ik heb vorige x een appeltaart via google gevonden, en die was helemaal niet zoet, heel droog, en niet zo lekker. (en dat lag aan het recept, niet aan mijn bakkunsten hihi)
dus daarom wil ik nu liever een recept die een van jullie al gemaakt heeft;)

Sorry, ik bak nooit appeltaart :wink:

Bij de AH kan je zo’n cake halen, staat daar niet op hoe je dat moet doen?"
En ik heb er wel ervaring mee trouwens. Je snijdt hem doormidden, smeert er jam op, doet ze weer bovenop elkaar. Dan moet je zelfgemaakte slagroom óp de taart smeren en aan de zijkanten, niet aan de onderkant.
Je kan hagelslag ofzo op een bord strooien en hem erin rollen met ze zijkanten (moet je de bovenkant nog niet in slagroom hebben :stuck_out_tongue:).
Voor meer slagroom kan je hem ook in 3 stukken snijden, dan krijg je:
laag cake
laag slagroom
laag cake
laag jam
laag cake
slagroom erop

Appeltaart:
http://www.ah.nl/recepten…on=algemeen&rq=appeltaart

super dankje !
en hoe heb jij de bovenkant gedaan?

k koop van die pakjes , soms zijn ze heel erg lekker en andere keren te zacht of steenhard, maar als je alles precies doet lukt t wel!! snij de appeltjes en verwarm ze in warm water worden ze lkkrder