Taart recepten < kan iemand helpen >

Heej !

ik wou voor een vriend een taart maken voor zijn verjaardag
hijs vandaag jarig enzo, alleen het enige wat nog ontbreekt is 400 gram chocolade… en omdat het hemelvaart is zijn de winkels dicht waar ik echt NIET aan gedacht heb !!

dus weet iemand een lekkere taart dit heb ik wel:

boter
zelfrijzend bakmeel
jam
suiker
melk
cacao
poedersuiker
eieren

( misschien wel meer maar ik kan er even niet opkomen, ik heb iig geen chocolade XD ! )

Hmm.
Heb je geen appels in huis?
Of misschien kan je een cake maken.

Wilde je een chocoladetaart maken? Dan is het niet zo slim zonder chocolade hahaha :stuck_out_tongue:

Met cacaopoeder kun je sowieso een chocoladecake bakken:)
En anders moet je even op internet kijken, ik denk dat er genoeg te maken is met die ingrediënten.
Succes!

heb wel appels alleen geen ingrediënten voor het deeg van een appeltaart volgens mij, en een cake vind ik zo saai

Ik zou een gewone cake maken, met cacaopoeder erdoor.

De taart kun je horizontaal doormidden snijden, en daar de jam tussen doen. Je kunt ook meerdere lagen maken.

En als topping kun je chocoladeglazuur maken, hier heb ik wel een recept voor je;

• 175 gram poedersuiker
  • 50 gram cacao
  • 45 ml (3 el) koud water
  • 115 gram ongezouten boter

Je maakt het als volgt;

• De cacao moet je samen met de poedersuiker zeven
  • De boter moet je tot crème mixen met de mixer
  • Je voegt beetje bij beetje het cacaomengsel en het water toe

Ik weet overigens niet zeker of dit genoeg is voor een hele cake, want ik heb dit recept uit een cupcakekookboek. Maar ik ga uit van wel (: .

Veel succes nog! :wink:

xx

^heel er bedankt :grinning: ! ik ga het proberen

Of je maakt allemaal cupcakes met het recept van hierboven, en pakt een dienblad en legt ze daarop in de vorm van een hartje<3
Hahaxd

Ik werd bij een bakker, ik heb woensdag 300 ‘vlaaien’ moeten maken <_<

o my god, ik zou gek worden.

Maar de albert heijn is toch open? ik moet daar straks iig gewoon werken…

Ik werd ook gek :grinning: En ik zag eruit als een aardbei

nou dat zijn er nog weinig… Ik doe zo een opleiding dus werk er fulltime en ik heb er ook met moederdag wel een stuk of 500 gemaakt:P en ja ik denk dat ik net zo gek werd als jou

Met moederdag viel het bij ons gelukkig mee :expressionless: Ik kwam te laat voor mijn werk en ik dacht dat ik afgeslacht werd maar gelukkig niet

Is het nog gelukt met je taart? :slightly_smiling_face: