taart :P

heey !

ik had een vraagje: ik heb vanmiddag een wiittte chocolade taart gemaakt met slagroom chocolade vulling maar nou wou ik eigelijk ook een laagje jam ertussen doen( je weet wel net als in de echte taarten) om de smaak wat extra te geven maar ik weet dus niet hoe ik dat moet doen… of ik de taart moet doorsnijde ofzo en dan jam erop of moet ik het al doen voordat de taart de koelkast ion gaat (hij gaat niet in de oven) weet iemand hoe dit moet?? o en trouwens: hoeland blijft zo’n taart in de koelkast goed? Kusjes!

Volgens mij kun je het beste de taart kan doorsnijden en dan de jam erop doen, maar ik weet niet waarvan de vulling gemaakt is. Dat doorsnijden kan sowieso als je bijvoorbeeld cake hebt gebruikt, maar als het een zachte vullig is lijkt het me niet zo handig… Dan had je het beter meteen kunnen doen. En ik denk dat een taart zo’n week goed blijft in de koelkast, alleen hoe sneller je hem opeet hoe lekkerder hij nog is natuurlijk.

mn zusje is bakster in opleiding en je moet het meteen doen
het gaat zegmaar zo:

cake, vulling, cake, jam (+ eventueel nog een keer vulling), cake, en dan chocola eromheen enzo

je snijd de taart open, doet er jam op , plakt ze op elkaar dan heb je het erin hhah.

Ik ben banketbakker maar je moet die taart gewoon horizontaal doormidden snijden en dan jam er tussen… Als je een taart hebt zonder slagroom dan kan je hem 3 dagen bewaren…

mar ik heb een taart met slagroom

ik heb zo’n boekje
en toen heb ik dat ook een x gedaan.
maar volgens dat boekje moest ik gewoon 2 dunne taarten maken en daar de vulling tussen doen en dan chocolade erover heen!
Was super lekker!

Dan 1 dag anders 2 dagen langer kan echt niet

OH dat weeeet ik! Taart snijden - jam erop smeren - bovenste taarthelft er weer opdoen - in de koelkast doen.

recept op beautylab.nl gezien ? :stuck_out_tongue:

nou, zoals hier boven dus (:

Als je m langer wilt bewaren kun je m invriezen.
Alleen heb je kans dat hij nogal slap wordt door de slagroom.

jep :stuck_out_tongue: haha maar ik wou m iets meer smaak geven met die jam dus of zou die van zichzelf al lkkr genoeg zijn denk je? Heb jij hem ook gemaakt of niet?? Zo ja vertel… Wat vond jij er van? En heeft ie dus meer smaak nodig?

ik mag helaas geen chocola dus heb hem zelf niet gemaakt! anders had ik zeker je verteld hoe hij smaakte! maar ik vond het wel grappig, had net dat artikel gelezen en kwam toen je topic tegen haha!

eerst taart in de koelkast doen en dan opensnijden spul erop dna weer in de koelkast

opensnijden smeren dichtdoen opeten.

Mensen, ik denk dat de taart afgelopen maand wel is opgegeten…