Taalreis Engels

Halloo allemaaal (:
Ik wil deze zomer heel graag een taalreis doen in Engeland, en ik heb al gekeken bij EF enzo maar ze zijn vooral gericht op de leeftijdsgroep 13-17 en 16-20. Nou ben ik 16 en ik vind het fijner als ik in een leeftijdsgroep zit met mensen van dezelfde leeftijd, of een jaar ouder of een jaar jonger.
Ik wilde naar Manchester met EF, maar als je dan in zo’n residentie wilt zitten moet je 16 jaar of ouder zijn, en als daar allemaal mensen van 18/19 zitten voel ik me ook een beetje ongemakkelijk haha.
Dus kan iemand helpen? Of weet iemand misschien een reis die de leeftijdscategorie 15-17 of 14-18 heeft?
:slightly_smiling_face:

Uhm ik denk dat je je moet realiseren dat je allemaal voor hetzelfde doel komt, namelijk om je engels te verbeteren. En ik denk dat je snel aan de mensen gewend raakt. Persoonlijk denk ik dat er over het algemeen meer oudere mensen zich zullen opgeven, dus dat er in de 13 - 17 groep niet echt veel 14/15-jarigen zullen zitten. Als je met niet al te oude mensen wil zitten, dan zou ik voor die groep gaan ^^

Jaaa, je hebt wel gelijk. Bedankt :slightly_smiling_face:

Ik wou dat vorig jaar ook gaan doen maar heb er toch vanaf gezien meer om financiele redenen. Hoelang wou je er heen gaan en ondersteunen jou ouders je wat geld betreft?

Je kunt beter die van 16-20 doen, dat is veel leuker. Dat heb ik toen ook gedaan, toen was ik ook 16. Als je met die jongere groep gaat heb je veel minder zelfstandigheid en moet je vooraf al excursies betalen dacht ik. Ook kom je dan in één groot huis te zitten. Bij die oudere groep moet je je zelf inschrijven voor excursies en zo, dus je kunt dan echt je eigen vakantie plannen.

Residentie is meer voor als je echt al gewend bent aan alleen/op kamers wonen, je moet er echt aan denken dat je daar gedumpt wordt en je meteen je eigen eten moet klaarmaken en alles. Een gastgezin vond ik persoonlijk veel leuker, en het is ook nog eens goedkoper. Je hoeft dan ook niet eens je eigen eten klaar te maken, dus daar ben je ook geen geld meer aan kwijt.

Ik ga twee weken, en mijn ouders betalen gelukkig het grootste deel. Ik moet waarschijnlijk alleen zelf uitstapjes en en extra kosten betalen, ik denk dat ik in totaal 200 a 300 euro moet betalen.

Ohh daar had ik nog niet over na gedacht haha. Qua vrijheid is het inderdaad wel fijner. Niet dat ik het heel erg vind om aan die excursies mee te moeten doen, maar zelf inplannen is natuurlijk wel leuker. Met welke organisatie was je geweest?

Jaa, ik zat ook al te denken aan een gastgezin qua geld, en je Engels wordt dan ook beter lijkt mij.
Maar het lijkt me opzich ook wel leuk om in zo’n residentie te zitten, dan kan je een beetje zelf dingen regelen enzo. Maar dat is ook wel een nadeel, dat je alles zelf moet regelen haha. Maar het voordeel aan een residentie vond ik dat je dan met 4/5 anderen in een flatje zit (volgens de EF site), en dat leek me dan wel weer gezellig (en dus ook een beetje mijn probleem, als ze dus 2/3 jaar ouder zijn dan ik haha).
Dus daar ben ik nog niet over uit :flushed:

Met EF ging ik ook :slightly_smiling_face:

Maar er zijn ook genoeg 16/17-jarigen die voor residentie kiezen hoor, ik heb een hoop mensen ontmoet die ook niet in een gastgezin zaten. Persoonlijk vond ik het alleen in het gastgezin veel leuker en ik was ook blij dat ik daarvoor had gekozen. In mijn gastgezin zat ook een meisje van mijn leeftijd die op dezelfde dag aankwam als ik, dus ik kon gewoon eerst alles met haar doen (en ze bleek ook heel aardig te zijn gelukkig haha).
Ik hoorde ook van iemand dat ze echt niet wist wat ze moest doen toen ze bij de residentie aankwam, want je wordt letterlijk daar gedumpt met je bagage en je moet zelf maar aan je eten komen.

Gastgezinnen zijn natuurlijk ook niet allemaal even leuk, maar je bent dan in ieder geval verzekerd van elke dag ontbijt en avondeten. En ook schone was als je dat wilt :’) Ik had op zich wel geluk met mijn gastgezin, maar ze waren niet ontzettend met ons betrokken. Ik weet nog dat ik op de eerste dag dat ik daar was even beneden ging zitten om ze een beetje te leren kennen, en later hoorde ik ze tegen elkaar zeggen dat die ‘vader’ tijd voor zichzelf wou hebben en zo. Het voordeel is ook dat je ze kunt vragen of ze je weg kunnen brengen wanneer bussen niet rijden. Excursies zijn soms ook op zondag en de bus gaat dan zondagochtend weg, dan rijden de bussen nog niet. Je kunt ook fietsen huren, maar ik durfde me echt niet aan het Engelse verkeer te wagen haha.

Toen ik daar was, was ik echt de hele middag weg tot het avondeten en 's avonds vaak ook nog, dus voor mij was een gastgezin echt ideaal. Dan stond het eten in ieder geval al klaar en was ik niet gedwongen om eerst moeilijk te communiceren met residentiegenootjes en te koken. Als je in een residentie zit ben je denk ik ook eerder geneigd om gewoon uit eten te gaan, dus daar ben je waarschijnlijk ook meer geld aan kwijt.

Oke huge post, ik hoop dat je er wat aan hebt haha.

Zou dit zo graag willen maar kan het echt niet betalen helaas…

Mag in dit algemene topic: http://forum.girlscene.nl/forum/school/het-algemene-topic-voor-studeren-het-buitenland-meer-251672.0.html

Maareh als je de mogelijkheid om een gastgezin te kiezen zou ik dat zeker doen :slightly_smiling_face: om de redenen die Polyethylene noemt vooral. Zelf (ik heb na m’n middelbare een tussenjaar in Engeland gedaan, zat er dus een heel schooljaar) wilde ik eerst heel graag op residentie maar uiteindelijk toch een gastgezin gekozen, en ben heel blij dat ik dat heb gekozen om verschillende redenen. Eén daarvan is dat het inderdaad goedkoper uit gaat vallen dan op jezelf wonen. Klasgenootjes die op kamers zaten (wat vanuit het college geregeld was zegmaar) betaalden al meer dan ik aan huur zegmaar, en die moesten ook nog hun eigen eten en huishouden betalen en ga zo maar door. En ze hadden een wekelijkse verplichte schoonmaakronde in hun kamers en zo :’)

Uiteindelijk was mijn gastgezin SUPER leuk, ik heb echt zo’n leuk “thuis” gehad dat jaar. Ken ook wel verhalen van anderen die minder goed terecht waren gekomen maarja… voor hetzelfde geld zit je in een residentie en heb je allemaal stomme en vervelende huisgenootjes. Over het algemeen is het allemaal wel oké wat de gastgezinnen betreft, als het goed is checkt de school/agency (agency = EF in dit geval) de hosting parents ook regelmatig en worden ze niet geaccepteerd als het te dodgy is. Als het echt onacceptabele omstandigheden bij je hosting family thuis zijn kan je overgeplaatst worden trouwens, althans, dat had een van mijn klasgenootjes laten doen.

Oja en wat ik nog wilde zeggen over het zelf regelen: dat was ook één van de redenen dat op mezelf me eerst zo leuk leek. Maar als je daar bent, en zeker als je er maar voor 1 zomer bent, moet je helemaal niet bezig zijn met dingen regelen maar gewoon je tijd zo volledig mogelijk kunnen benutten! :grinning: