Taaldorp Engels

Morgen taaldorp Engels… en ik kan het gewoon niet!
Heeft iemand dit ook al is gehad en weet je misschien wat er precies van je verwacht word?

Ik begrijp gewoon niet hoe ik dit kan leren, echt… Engels is net zoals Chinees voor mij :crazy_face:

Wat is taaldorp? Moet je dan gewoon in het engels allemaal dingen doen en met elkaar praten enzo?
Trouwens als je van te voren zegt dat je iets niet kan dan gaat het ook niet lukken, beginnen met een positieve instelling is het halve werk.

En je hebt wel een naam in het Engels xD
Maar gewoon oefenen. En fouten maken maakt echt niks uit. Beste manier is te chatten met anderen in het Engels

Haha ja maar Engels dat is echt niet aan mij besteed.

Taaldorp is dat je langs verschillende soorten kraampjes moet, bijvoorbeeld naar een politiebureau, apotheek, vvv kantoor en al dat soort dingen en dan moet je een gesprek aangaan en zeggen wat er is gebeurd etc.

Oh dat valt wel mee! en anders vraag je een leraar of die even wil helpen omdat je het moeilijk vind. Dat willen ze heus wel, en je hoeft het niet alleen.

Oh dat hadden wij met frans, niet te druk over maken, gewoon een beetje gaan lullen en dan komt het wel goed.

Nou dat is toch niet zo heel moeilijk? Gewoon een beetje lullen in het engels, dat is toch niet zo’n groot probleem? En je hoeft niet per se perfect engels te spreken hoor, af en toe een fout maken vinden ze echt niet erg.

Ik was ook heeeel slecht in engels, en ik heb ook taaldorp gehad ! Maar je kan van te voren wel een beetje bedenken hoe een gesprekje bij bijvoorbeeld de politie kan gaan, en dan kan je daar alvast een beetje op oefenen met bijvoorbeeld je ouders.
Wat ik ook deed was gewoon een paar wat moeilijkere zinnetjes uit mn hoofd leren, die je wel snel in zo’n gesprek ertussen kan gooien waarmee je een beetje indruk op de leraar kan maken;) Succes ermee!

ik moest toen 1e klassers taaldorp begeleiden, oordelen enzo. Als dit ook in jouw geval is.
Heb je zo een makkelijk cijfer te pakken (:

Ik heb het met Duits gehad. Ik sprak daarbij half engels en soms wilde ik geloof ik ook nog wel eens wat in het frans zeggen. Maar het is opzich niet zo moeilijk, bij ons hadden ze een blaadje neergelegd in het nederlands…

ik heb het ook gehad, bij ons was het zo dat ze vooral dingen uit de vorige hoofdstukken terug lieten komen. Die kun je dan misschien nog een keer doorlezen.

haha toevallig, ik heb woensdag nog moeten helpen bij de taaldorp van onze school. bij ons waren er een stuk of 8 stands, kraampjes, van verschillende afdelingen. dus politie, camping, mac donalds etc. en dan moest je afhankelijk van je niveau een gesprekje met iemand die bij die stand stond houden, die je als het goed is voorbereid had, en dan gaven wij je een cijfer. that’s it

Aii ik heb binnenkort ook taaldorp. We hebben nu al 2x geoefent in van die boekjes, maar ik bak er echt helemaal niks van! Ik vind het zo moeilijk om zinnen te vertalen. En nouja je kan het er niet voor leren aangezien je niet weet waar het gesprek over gaat & wat voor zinnen je krijgt. Je moet daarvoor denk ik gewoon een goede algemene kennis hebben voor Engels.

^ Bij letterlijk vertalen kom je alleen maar in de knoop. Oefen van te voren even wat zinnen, inclusief hulp vragen in het Engels (‘could you explain that to me, please?’)
Het makkelijkst is gewoon in Engels te chatten met een ander.

Oh trouwens, ik had een 6.3 ! Helemaal blij hahaha, ik bakte er echt letterlijk niks van! Maar ze hebben me sowieso wel gegund, ik was zo blij he!

goedzo meid! (: