Taaldorp engels

Ik heb morgen taaldorp, dat houd in dat er zeg maar een soort dorp is met een politie bureau / winkeltje / vv kantoor … ect is. Dan krijg je een blaadje waar in staat wat je moet zeggen in het engels, vb. je bent in het politie bureau en er is ingebroken in je huis dan moet je dingen gaan vertellen wat er bijvoorbeeld is gestolen en hoe laat dat soort dingen.
Ik ben redelijk goed in engels maar altijd wanneer ik moet gaan spreken dan krijg ik een soort black out en kan ik het niet. Er komen mensen van 6 vwo die vragen stellen dus dat is nog erger want dan word ik al helemaal zenuwachtig.
Hebben jullie tips om niet een black out te krijgen? Want ik moet hier een hoog cijfer voor halen want ik sta nu een 7.6 en dat wil ik zo houden want dit telt 15x mee dus als ik een 6 haal gaat me cijfer in een keer een stuk omlaag.

Hoi! Ik heb hetzelfde meegemaakt, maar wat bij mij heel erg hielp is dat je wat standaard dingetjes gaat oefenen. Je weet dus al een beetje bij wat voor winkeltjes en dergelijke je langs gaat, dus zorg dat je een beetje weet wat je moet zeggen. Ik heb altijd dat als ik goed voorbereid ben, ik minder zenuwachtig ben en hierdoor ook niet zo snel een black-out krijg. Klinkt makkelijk natuurlijk, maar is nog best lastig. Verder: blijf rustig! Iedereen moet het doen en ze snappen wel dat je zenuwachtig bent en als je merkt dat het even niet zo goed gaat, denk er dan gewoon even rustig overna. Heel veel succes!

Thanks!
Upje!

Relax! Stel je voor dat degene die voor je staat in zijn/haar nakie staat of een tuinkabouter is ofzo.
Zij hebben het zelf ook moeten leren dus probeer niet zenuwachtig te zijn.
Succes meid!

Ik zag er ook altijd enorm tegenop, maar de meesten uit 6vwo waren juist altijd heel erg aardig en zullen ook redelijk snel een mooi cijfertje geven!
Gewoon rustig blijven en bekijk inderdaad alvast een paar standaard zinnetjes zodat je een voorbereid gevoel hebt!

Succes alvast trouwens :slightly_smiling_face:

wow, 15x? dat is wel heeel erg veel! ik had maar 2x of zo haha, maar je moet gewoon een gezellig gesprekje voeren en relaxed blijven. Gewoon praten zoals je in het nederlands zou doen, maar dan vertalen, haha

Heb net een oefenboekje opgestuurd gekregen van me leraar van engels. Ik kan het echt heel goed hoor (niet dat ik vol ben van mezelf) maar ik kan het goed verstaan en kan makkelijk films kijken zonder ondertiteling. Spreken gaat wel oke maar ik word zo zenuwachtig maakt niet uit of ik goed heb geleerd of niet ik vergeet het.

Haha wat grappig ! Wij hebben precies hetzelfde over 2 weken :’)

6.9 gehaald whooo :’)
Het valt allemaal mee meiden! x

Ik had dit vorig jaar ook en ik heb het volgende maand weer
Ik dacht gewoon zij hebben het ook een keer moeten doen en bij mij waren ze gewoon heel aardig en ze helpte mij ook een beetje
Veel geluk :slightly_smiling_face:

Ja het waren hele aardige mensen. Ze hielpen me zelfs een beetje. Ze zijn eigenlijk net zo oud als jou, of 1 jaartje ouder! En als je een van de laatste groepen bent een tip: vraag aan de andere mensen die al zijn geweest bij welke ze waren want sommige zijn wat makkelijker dan de andere.