Taalcursus Engels

Ik verhuis over 6 dagen voor 16 maanden naar Engeland, waarbij ik om me nog beter verstaanbaar te maken en het vloeiender wil praten een Engelse taalcursus wil volgen.
Ik heb alvast contact met een school gehad, en wat hun betreft kan ik gelijk instromen op de dinsdag en donderdagavond. Die school is overigens wel 45 minuten ongeveer van de plek vandaan waar ik dan woon. Het kost 6 pond per uur.
Gisteren ben ik ook nog op een soort Engelse marktplaats, docenten tegengekomen die privéles zouden geven aan mensen, waarbij ik degene die me aanspraken een mailtje heb gestuurd met de vraag of er niet een optie is dat daar ook meerdere mensen bijzijn zodat ik zo ook sociale contacten op doe.
Nu heb ik dus ook nog mailcontact met privé docenten, waarbij 1 al heeft terug gemaild voor mij te willen vragen of meerdere van zijn studenten daar interesse in hebben en zo dan samen met mij die les zouden kunnen volgen. Dit is overigens dichterbij en ook 6 pond per uur.
Maar mijn twijfel is, bij een school lijkt het me dat je als bewijs uiteindelijk nog een certificaat krijgt en bij een privé docent niet? En eigenlijk, ondanks beide partijen voor Engels ook gestudeerd zouden hebben twijfel ik echt over welke optie het beste zou zijn haha sos help

Ik zou als ik jou was aan het einde van de 16 maanden dat je daar bent een Cambridge (CAE of CPE), IELTS of TOEFL examen doen, ongeacht de cursus of lessen die je gaat volgen. De certificaten van die testen zijn meer waard dan een certificaat van een school of privé docent omdat ze internationaal erkend worden door universiteiten en in het bedrijfsleven. Volgens mij zijn de IELTS en/of TOEFL certificaten maar voor een bepaalde tijd geldig, daarom heb ik een paar jaar geleden gekozen voor een CAE examen, maar hoe en wat precies weet ik ook niet meer, maar dat kun je vast wel op internet vinden :slightly_smiling_face:

Dit!
Ik zou ook even aan je gastgezin advies vragen wat zij jou aanraden. Misschien hebben hun er wel meer ervaring mee.