Taal leren

Hoi dames! Ik wil graag een nieuwe taal leren (Italiaans) en ik moet dat zelf doen buiten school om. Heeft iemand nog tips? Hebben jullie weleens een nieuwe taal geleerd? Hoe heb je dat gedaan?

Misschien is er iemand in je omgeving die hier een avondje per week aan wil besteden voor niet al te veel geld.? Das ook een leuke manier van leren.

duolingo en een cursus?

Ik heb geen geld voor een cursus, maar ik ga even kijken naar duolingo. Ik wil namelijk over een jaar of wat op uitwisseling met een universiteit in Italië, dus het moet wel goed zijn. Bedankt voor de tips!

Ik vind dat duolingo wel leuk! Kan ik zo iig de basis leren. Ik vind het vooral erg leuk dat je beloond wordt voor je harde werk. Oke, we zijn allemaal volwassen hier, maar toch is het leuk dat er een muntjessysteem is hihi.

Iemand nog een ander idee?

Duolingo is hartstikke leuk inderdaad. Goed voor je basis. Als je dat eenmaal een beetje kent, kun je misschien ook films en boeken gaan lezen?

Ik heb Engels en Duits met Assimil geleerd, dat is een serie boeken met CD’s. Ik las de boeken 's avonds en beluisterde de CDs op weg naar school (in een discman :stuck_out_tongue: ) Heb vrij snel een goed niveau gehaald.

Frans heb ik via Duolingo gedaan maar uiteindelijk ging het niet snel genoeg omdat ik opeens de mogelijkheid kreeg uit NL weg te vluchten en in het Frans te gaan studeren. Toen heb ik op 3 maanden Frans geleerd met een superintensieve, peperdure taalcursus.

De taalcursus ging uiteraard sneller maar ik heb dus met alle 3 de methoden veel geleerd. Assimil en Duolingo zijn echt aanraders, ALS je voldoende zelfdiscipline hebt.

En als je ooit de mogelijkheid krijgt naar Italie te gaan, of via internet een schrijf of Skype correspondent(e) te vinden, zeker doen! Uitwisseling klinkt dus heel goed, je zal ter plaatse veel bijleren! Niet teveel met landgenootjes blijven hangen, zoek de locals op!

Nou mijn oom is Italiaans. Maar ik zie ze eigenlijk nooit, dus ik voel me zo lullig om daar opeens wekelijks langs te gaan alleen omdat ik hem nodig heb.

En wat ik dus zei, ik ga dus inderdaad naar Italie. Weet nog niet wanneer. Ik twijfel of ik wel volgend jaar wil.

Maar is het uiteindelijk wel gelukt met het Frans? Ik zal dan ook eens naar Assimil kijken. Leuk!

Ja leuk! Was ik inderdaad ook van plan. La vita e bella here I come. Maar dan Italiaans natuurlijk.

Nou misschien kan je er even via je vader/moeder over beginnen. Je oom vindt het vast leuk dat je Italiaans wil leren? En dan leer je misschien nog een leuke oom kennen ook!

Ja hoor! En gelukkig maar want die intenve taalcursus was echt hel. 4 uur per dag leren en daarnaast nog werken om de cursus te kunnen betalen! Ik doe momenteel het laatste jaar van mijn studie in het Frans en het gaat heel goed.

Assimil is een ouderwetse methode, maar vaak zijn die het best! Misschien hebben ze intussen al een app, zo dat je niet meer met die CD’s hoeft te werken. Het leukste aan die methode vond ik dat ik de teksten op mn fiets op weg naar school kon beluisteren. Elke dag een halfuurtje en je komt echt ver.

In het begin deed ik dat met mijn discman en de laatste jaren ripte ik de CD als mp3 voor onderweg. De boeken + cds kosten wel geld, maar ik haalde ze uit de bibliotheek.

Misschien nog een tip, kijk bijvoorbeeld een engelse/nederlandse film met italiaanse ondertiteling !

http://forum.girlscene.nl/forum/school/tip-gratis-fransduitsitaliaansspaansportugees-leren.-288366.msg273995423.html#msg273995423

http://forum.girlscene.nl/forum/school/het-algemene-taalcursussen-topic-301338.0.html