Taal kiezen met dyslextie

Ik zit nu in de 3de van het vwo en ik moet bijna mijn profielkeuze inleveren. Omdat ik dyslextie heb hoef ik niet perse frans of Duits te kiezen maar kan ik daarvoor een ander vak kiezen. Ik wil het profiel e&m kiezen met aardrijkskunde en biologie. Maar ik weet dus echt geen ander vak in plaats van de talen. Wat zouden jullie doen? Ik sta voor bijde gewoon een 7. Ik heb wel veel moeite met Engels.

Mijn broertje heeft ook dyslexie en al is het bij ieder met dyslexie dan wel weer anders, ik merk bij hem dat hij opzich frans en duits best kan (hij stond altijd wel ruime voldoendes), maar dat daar voor hem heel veel tijd in ging zitten om te leren en die tijd kon hij beter besteden aan andere vakken. Die gingen er namelijk beetje onder lijden. Hij heeft ook heel veel moeite met engels en dan 2 toetsen van verschillende talen op één dag was hell voor hem, hij is blij dat hij frans en duits heeft kunnen laten vallen.

Jij bent zelf de enige die het best in kan schatten waar jij goed aan doet! Komende jaren kunnen nog best pittig gaan worden en bedenk goed dat je voor je examens straks mondeling, lees en luistertoetsen heb voor de talen. Vind ik heel relaxt, maar ik ken er ook zat die daar juist lang op moeten oefenen. Nogmaals, weet jij zelf het beste! Succes met je keuze!

Misschien maatschappijwetenschappen?

hebben wij niet op school :dry: