Taal- en letterkunde?

Hoi

Ik heb enkele vragen over de opleiding taal-en letterkunde, sorry als hier al een topic over was, maar ik vond nergens wat.

Ik zou dus graag in september met de opleinding taal- en letterkunde (engels-frans) willen starten. Nu vraag ik mij af hoe de lessen zijn opgesteld, zijn het vooral hoorcollege’s? of is het ook veel in groepjes werken, of opdrachten voor de klas brengen, moet je ook groepswerkjes doen, en engels/frans praten in de les tegen elkaar (ik twijfel of ik voldoende frans/engels kan spreken).

En de oefeningen die je moet maken in de les, is dat zelfstandig of in groepjes?

Kan je na een jaar taal-en letterkunde al goed je gekozen taal? leer je veel bij op het gebied van talen? of merk je niet veel verschil na het eerste jaar op gebied van talenkennis?

Het zou ook fijn zijn moest iemand iets kunnen zeggen over lesvoorbereiding/huiswerk ofzo.

Zo, dat zijn voorlopig mijn vragen. Als je nog meer informatie wil/kan zeggen, dat zou ideaal zijn!

Mercikes!

Ik heb 2 jaar taal- en letterkunde gedaan aan de KULeuven, dus daar zou ik wel wat over kunnen vertellen, maar als je een andere universiteit op het oog hebt, weet ik niet of mijn lap tekst wel nuttig zal zijn haha! Stuur anders maar een pm of iets.

Ik begin ook binnen 2 weekjes aan dezelfde opleiding en dezelfde combinatie (Engels-Frans). Dus zie dit maar als een upje (: