Taal-En Letterkunde in Leuven

Hallo,
Ik ben een Belg en ik wil graag Taal- en Letterkunde studeren volgend jaar in Leuven (wat makkelijk gaat qua vervoer- Ik ben een pendelstudent).
Ik heb wel een aantal vragen:
-Wat houdt de richting precies in? Is het moeilijk? Wat kun je er later mee? Welke masters zijn mogelijk?
-Moet je veel boeken lezen? (Ik lees heel graag, dus dat zou geen probleem moeten zijn)
-Welke combinatie? Ik dacht eerst aan Nederlands-Engels. Is Engels moeilijk in Leuven? Of zou ik eerder Nederlands-Spaans of Nederlands-Italiaans kiezen?(Van deze talen beginnen ze vanaf 0, maar ik heb me eens laten vertellen dat Italiaans een makkelijkere taal is dan Spaans? Ik vind Italiaans ook een heel mooie taal.) Ligt het tempo bij deze talen hoog? Ik ben eventueel bereid om Engels-Italiaans te doen, maar liefst toch Nederlands met een van deze talen.
-Moet je veel presentaties geven? Ik ben namelijk heel goed in essays, papers en andere schrijfopdrachten, presentaties liggen me net iets minder.
-Wat houden deze vakken in? Zijn ze moeilijk? Krijg je veel werk? Zijn de examens schriftelijk of mondeling?
*Taal en tekst van je talen? Literatuur en taalkunde van je talen?
*Algemene taalwetenschap? Algemene Literatuurwetenschap?
*Inleiding tot de studie van de Europese literatuur en cultuur voor en na 1800?
*Inleiding tot de wijsbegeerte?
*Inleiding tot de Italiaanse cultuur?
-Moet je altijd aanwezig zijn in de les?
-Mag ik ook wat info over de richting Toegepaste taalkunde? Wat houdt dit in, hoe kun je talen combineren en wat is het verschil met taal- en letterkunde? Wat zijn de toekomstmogelijkheden?

Ik weet het, het zijn heel veel vragen. Maar ik vond nergens een goed forum om mijn vragen te stellen en ik hoop dat er hier mensen zijn die deze richting en liefst een van bovengenoemde combinaties of eventueel Engels-Italiaans heeft gedaan en dat zij mijn vragen kunnen beantwoorden?