Taal- en cultuurstudies - ervaringen?

Hee!
Ik ben bezig met het zoeken van een voor mij geschikte studie, en ik stuitte op Taal- en cultuurstudies aan de universiteit Utrecht.
Omdat taal me erg aanspreekt en ik me dan ook niet wil vastleggen aan één taal lijkt dit mij wel wat.
Nu vroeg ik me af of er hier misschien iemand is die ervaring heeft met deze studie. Zo ja; zou je mij misschien iets meer kunnen vertellen over wat er wordt behandeld en waar de lessen over gaan?
Dankjewel! xx

upppppp :upside_down_face: Ben ik ook benieuwd naar.

De opleiding lijkt me leuk! Bestaat dit ook op HBO eigenlijk??

Ik doe zelf geen taal- en cultuurstudies, maar ik ken wel mensen die het gedaan hebben of hebben gedaan.
De studie heeft weinig vakken die echt van de studie “zelf” zijn (wat algemene dingen zoals “schrijven en presenteren”). Voor de rest kies je vakken die onderdeel zijn van andere opleidingen. Het voordeel is dat je dus je inderdaad niet vastlegt. Het nadeel is dat je elke keer tussen andere mensen zit, elke keer aan een nieuwe dingetjes van die opleiding moet wennen, je vakken niet echt veel met elkaar te maken hebben, etc. Voor zover ik heb begrepen is dit voornamelijk in het eerste jaar wat lastig, omdat je dan echt vrije keuze hebt om goed rond te kijken. Op een gegeven moment kies je een hoofdrichting en dan heb je dus wel die samenhang en dat je vaker dezelfde mensen tegenkomt.

Ik denk dat het wel een ideale studie is wanneer je je niet teveel op één ding wilt vastleggen :slightly_smiling_face: als je heel geïnteresseerd bent zou ik naar een open dag toe gaan!

@Rapunzel dankjewel! Dit vind ik zelf echt hele nuttige informatie (:
Was al van plan naar de open dag te gaan maar wilde er gewoon iets meer over weten.
Dankjewel dus! :bowing_man:

@JustSoAdorable voor zover ik weet bestaat de studie alleen op de Universiteit Utrecht en die bieden volgens mij geen HBO aan…
Weet niks zeker hoor!

Ik wil het misschien ook doen, maar weet nog niet zeker…

Ah leuk, dit ga ik volgend jaar doen :slightly_smiling_face:

Ik twijfel nog over mijn studiekeuze. Deze opleiding spreekt me erg aan, maar ik ben bang dat ik WO toch uiteindelijk niet aan kan :flushed: