Hallo medeGirlsceners,
Ik ben een meisje van 16 jaar, doe 4 havo C&M en zou graag studieadvies willen op het gebied van taal en cultuur. Ik ben hier erg in geïnteresseerd, en ik heb al research gedaan op internet naar geschikte opleidingen. Ik heb ook een beroepenmarkt bezocht. De meeste opleidingen die binnen m’n interessegebied liggen zijn op WO niveau, dat zou dus betekenen dat ik eerst nog atheneum zou moeten gaan doen, maar ik ben er nog niet zeker van of ik dat wil. Ik houd van reizen, dus het zou een pluspunt zijn als dit mogelijk is bij de opleiding. De opleidingen die me wel wat lijken zijn o.a Journalistiek, Communicatie, Algemene cultuur- en taalwetenschappen en Scandinavische talen en culturen. Er is eigenlijk heel veel wat me leuk lijkt, zolang het maar geen lerarenopleiding is. Het zou me heel veel helpen als er ervaringsdeskundigen wat willen vertellen over hun opleiding. Alvast bedankt!
Liefs,
Cestchouette
Edit: Bedankt voor alle reacties! Ik heb in november een gesprek met mijn decaan gehad, en ze vertelde over European Studies. Deze opleiding had ik al eens overwogen, het leek me leuk, maar ik las op het leerlingenportaal van onze school dat het veel economie en marketing was, dus ik haakte al snel af. Mijn decaan raadde me echter aan om me beter te gaan verdiepen in ES. Het klonk veel leuker dan ik eerst dacht, en in december ben ik wezen proefstuderen. Ik weet nu zeker dat dit de juiste studie voor mij is! Nu alleen nog slagen voor de havo