Taakverdeling kookuitje

Ik doe elke maand met een groepje mensen, met mij mee geteld zijn we met 8 personen, een leuk uitje. Voor deze maand hebben we als uitje bedacht dat we vandaag samen gaan koken. Ik organiseer dit uitje en heb alles al geregeld maar moet alleen nog even een taakverdeling maken (wat elke persooon precies moet doen zien we ter plekke wel). Ik heb het als volgt bedacht:

4 personen bereiden het hoofdgerecht. De andere 4 personen bereiden het voor- en nagerecht. De personen die het voor- en nagerecht bereiden dekken de tafel voor het voorgerecht, ruimen de tafel na het nagerecht weer af en doen ook de afwas van het voorgerecht. De personen die het hoofdgerecht bereiden dekken de tafel voor het hoofdgerecht, ruimen de tafel na het hoofdgerecht af.

Deze taakverdeling leek mij het meest logisch. Maar het bereiden van het nagerecht, pannenkoek met speculaasijs (maken we zelf maar dat is binnen een paar minuten gedaan), bolletjes vanilleijs en slagroom kan nog niet voor het hoofdgerecht gegeten is. Dus ik zit nu een beetje met wat de vier mensen die bezighouden met de taken van het voor en nagerecht ong een half uur (afruimen en afwas is met kwartier gedaan), moeten doen als de andere vier het hoofdgerecht bereiden. Of moet ik die dan toch de tafel laten dekken voor het hoofdgerecht, of is dat raar? En dan nog iets. Wie moet de afwas van het hoofd en nagerecht doen :stuck_out_tongue:

Up! Moet zo weg (heb op m’n telefoon geen internet) :wink:

Die 4 mensen kunnen toch ook de tafel dekken dan tussen het voorgerecht en het hoofdgerecht, of zie ik dat nou verkeerd?