taakstraf.

Hee meiden, nou omdat ik 13x telaat ben gekomen heb ik een brief gehad van de gemeente dat ik op gesprek moet en een goede reden moet hebben waarom ik telaat ben gekomen 13x.
In het begin vond ik de school niet leuk(nieuwe school) en daarom ging ik vaak telaat expres maar ook was ik gewoon vaak telaat door niet uit bed willen komen enz…
Zal ik dat als reden opgeven?
Want als de reden niet goed genoeg is krijg ik een taakstraf, Heeft iemand van jullie dat ooit al is gehad en wat moesten jullie toen doen?
Dankjewel!

Aangezien je niet echt een goede reden hebt denk ik niet dat je echt onder die taakstraf uit zal kunnen komen… Dus dan kan je maar beter zo eerlijk mogelijk zijn en hopen dat ze dat waarderen.

Huh dat is echt raar dat je dan een taakstraf krijgt. Ik kom echt 100 x te laat in een jaar en ik hoef alleen maar af en toe een uurtje na te blijven…

Een andere reden opgeven zou geen zin hebben gok ik. Maar ik dacht dat je gewoon een boete kreeg in plaats van taakstraf?

Dat is van leerplicht ambtenaar (hoe je dat ook schrijft)!

Je krijgt geen taakstraf. Het eerste gesprek is een waarschuwing, volgens mij heb ik zelfs 3 gesprekken gehad uiteindelijk ( met mbo meegeteld aangezien ik toen nog 15 & 16 was ) en ik heb nooit een taakstraf of iets gekregen. Maargoed, dat betekent niet dat je vanaf nu echt moet proberen op tijd te komen, want straks heb je dr wel één aan je broek hangen en dat lijkt me toch niet zo tof. Ohja en ik zou gewoon eerlijk je redenen vertellen, liegen heeft echt geen zin.

Nee ik probeer ook op tijd te komen kben ook nietmeer telaat ik was in het begin van het jaar vaak telaat dus daarom. Maar in mijn brief stond wel dat ik een taakstraf kreeg stond dat ook in jou eerste brief toen je voor het eerst op gesprek moest?

Heeft mijn broertje ook gehad. Ik weet niet of dat echt taakstraf genoemd werd, maar hij moest wel naar leerplicht & moest daarna een aantal uur werken ergens. Uiteraard zonder betaald te krijgen, haha.

^Oh serieus? Ook al na 't eerste gesprek? Ik ben dr namelijk wat ik nog weet 3 keer geweest en ik heb nooit gevolgen gehad terwijl ik echt super veel uren had gemist, dus te laat komen én hele dagen spijbelen…

Oh oke dan! hahah ja jammer genoeg krijg je er niet voor betaald xd!

Inderdaad zo eerlijk mogelijk zijn, en je mag best toegeven als er een reden achter zit waarom je laat naar school ging. Daar moet aan gewerkt worden samen. Of de gevolgen een taakstraf zijn, tja daar kom je dan niet onderuit.

Ja, ik ook!
Ik heb in totaal dit jaar 300 uren gemist, dus ook een aantal gesprekken gehad(ik heb er wel geldige redenen voor overigens…), maar nooit een boete of taakstraf ofzo.
Is het niet logisch dat ze eerst een gesprek aangaan, en kijken of je je betert?
Aber gut, ik denk niet dat je met eerlijk zijn eronderuit komt. Gewoon die straf doen dan maar?

Volgens mij heeft hij daarvoor wel eerst een schriftelijke waarschuwing gehad. Maar ;t verschilt volgens mij ook heel erg per school wanneer ze leerplicht inschakelen. Ik kwam ook altijd te laat en weet zeker dat ik vaker te laat kwam dan hij en ik heb er nooit problemen mee gehad. Hooguit een paar x nakomen.

Uhm als ik 3 weken in 4/5 maand tijd op school ben geweest en alleen een waarschuwing krijg. (Verkeerde opleiding en prive problemen voor dat mensen gaan zeggen stoer ofzo)
Krijg jij met 13x te laat zeker een waarschuwing.

Zeg sowieso in je verklaring dat je weet dat je een fout hebt gemaakt en je er van geleerd hebt en het niet weer laat gebeuren

Wat raar dat je meteen een taakstraf krijgt. Ik heb ook een keer een gesprek gehad en ik moest beloven dat ik voortaan op tijd kwam en dan was het prima.

Dit had ik ook, maar als ik dan nog een keer te laat zou komen zou ik ook een taakstraf krijgen. Bij 15x te laat krijg je volgens mij een proces verbaal.

Er worden inderdaad taakstraffen uitgedeeld bij te vaak in een jaar te laat komen. Uit mijn hoofd ligt dat tussen de 12 en 15 keer. Een paar jaar geleden kreeg een klasgenootje van mij ook echt taakstraf. Het alternatief was een boete.

''Halt & Schoolverzuim

Schoolverzuim is sinds 2010 een zogenaamd ‘Halt-waardig’ feit. Voor verwijzing bij schoolverzuim geldt een onder- en een bovengrens. De ondergrens is: meerdere dagdelen verzuim of vanaf negen keer te laat komen. De ondergrens laat ruimte voor maatwerk. Leerplicht- ambtenaren, scholen en Halt kunnen hierover binnen hun werkgebied afspraken maken. De bovengrens is: een week onafgebroken verzuim of maximaal tien dagen verzuim per half schooljaar.’’

http://www.halt.nl/index…27971B4B24C9051/index.cfm

Nee zou nogal mooi zijn. Jij verkloot het zonder reden en er nog voor betaald krijgen ook.

Meisje wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten. Zoveel mensen vinden school niet leuk, en niemand heeft s ochtends zin om zijn bed uit te komen. Dat zijn geen redenen om te laat te komen, maar smoesjes. Jij komt te laat, dan moet je daar ook de consequenties van nemen.

Dat ja

Mijn broer heeft ook een taakstraf gehad :’) Ik kwam er net onderuit en begon mijn leven te beteren toen die regel werd ingevoerd :’)