Sziget 2014!

Ik ga dit jaar voor het eerst naar Sziget!

Hebben jullie tips? Toffe verhalen? Hoeveel geld waren jullie ongeveer kwijt? (:

Sziget is fantastisch! Ik was ongeveer 500 kwijt aan alles, inclusief tickets en daar komen en ik heb absoluut niet zuinig aan gedaan.
Een tip is om absoluut naar een badhuis te gaan tussendoor aangezien het programma toch pas om 3 uur begint. Pas wel op dat je niet belandt bij eentje waar die dag alleen mannen mogen komen, hadden wij een keer:P

Verder doe het niet voor de line-up maar voor de mensen. Oh, en ga bunjee jumpen daar!

Supertof!
Ik ben 2 jaar geleden met twee vrienden met de trein gegaan, prachtig!
Verder sliepen wij tijdens het festival op een camping buiten het festivalterrein, omdat een vriendinnetje haar slaap echt nodig had. Dat zou ik achteraf iedereen aanraden. Camping Romai was dat, zo’n 3 tramhaltes van het eiland af (of omgerekend zo’n 1,50 euro met de taxi). Dan heb je gewoon voldoende douches, schone toiletten, beetje rust en liggen je spullen een stuk veiliger! Ook kun je dan makkelijk koken op een kookstelletje en je ontbijttafeltje gewoon buiten je tent laten staan.
Verder zou ik niet te vroeg naar het terrein gaan (als je er rond 17.00 bent heb je niet veel gemist)
Wij maakten 2 keer de fout om al rond 11.00 te gaan feesten, dan hou je het al die dagen niet vol!
Verder inderdaad een badhuis bezoeken, en zorgen dat je daar 's morgens wel vroeg bij bent, anders sta je zo 2 uur in de rij!
Als je bier drinkt, ga dan aub geen tap-biertjes kopen, de tap werkt daar zo sloom dat het tappen van 1 biertje (0,5l) 40 seconden duurt. Koop gewoon de halve liter blikken, dan zijn de mensen achter je in de rij ook weer blij :slightly_smiling_face:
Verder is een festival-proof telefoon aan te raden!
Er wordt veel gestolen omdat er veel (rijke) mensen van buiten Hongarije komen. Helaas komt er ook een groep arme Hongaren die daar van willen profiteren…

Geen idee meer wat ik kwijt was trouwens, maar het was elke euro waard!

Aaah wij wouden dit jaar ook gaan maar uiteindelijk kon/mocht bijna niemand :’) volgend jaar wil ik echt echt gaan. Zo raar trouwens dat er nog altijd geen line up is

Een jaar dat ik er was, verkocht vodafone een telefoon voor iets van 8 euro met 8 euro tegoed met een hongaarse kaart erin. Dat was heel handig. Ik weet niet of ze dat nog steeds doen.

Tof! Ik was eigenlijk van plan (ik ben fanatiek hobby fotograaf) om een kleine spiegelreflex camera te kopen die wel tegen een stootje kan.

Maar das niet aan te raden omdat er toch wel veel gejat wordt dus?

Dat zou ik niet zo snel doen. Ik heb zelf goede ervaringen met Sziget, 3 keer geweest met een groep van ongeveer 10, en nog nooit meegemaakt dat iets gejat is… maar, iedereen kan op zich wel gewoon je tent binnenlopen. Dus ik zou dat risico niet nemen denk ik. Ik heb echter wel gehoord dat er ook kluisjes verhuurd worden, dus dan zou je daar je waardevolle spullen in kunnen bewaren. Of je overnacht in een hostel of hotel buiten het festival, Budapest is namelijk heel dichtbij (en die stad mag je sowieso niet overslaan wanneer je het festival bezoekt).

Leuk dit topic!
Ik zou dit jaar ook heel graag willen maar ga ook al alleen naar Berlijn dus ik denk dat ik om een tweede baan moet gaan kijken. Maar blijf dit zeker volgen

Haha ik denk dat ik ook maar een hoop extra moet gaan werken!

Ik wil echt supergraag naar Sziget, maar ik ben verder niet echt bevriend met mensen die daar heen gaan :’)

Heb van een vriend die vorig jaar is gegaan (met een stel pummels, gezellig mannen onderling, dus daarom hoefde ik niet mee) wel gehoord dat het echt enorm relaxed is om gewoon een hotel te boeken. Allemaal netjes en schoon en fris en veilig(er) ook, bovendien mis je verder niets als je wat langer moet reizen want het zit allemaal niet zo ver van elkaar. Heb echt horrorverhalen gehoord over de camping en … het stof… Ook niet echt lekker voor je camera overigens.

Ik wilde heel graag gaan, maar ‘helaas’ ben ik tot 14 augustus op vakantie.

YEAH IK GA OOK NAAR SZIGET !

Wij twijfelen alleen heel erg of we met het vliegtuig moeten gaan of met de trein…
2 jaar geleden waren 2 vrienden van onze groep met de trein en dat viel ze heel erg tegen, dus zij willen sowieso vliegen. en dan is er een gedeelte die graag met de trein wilt, omdat er blijkbaar ook wel vette verhalen waren en je veel ziet onderweg.

TIPS VOLG IK GRAAG! Het wordt sowieso mijn eerste echte festival (1 dags festivals niet meegeteld) en heb er onwijs ZIN IN !

Ik hoop een beetje op deze mensen maar voor de rest maakt de line up me niet zoveel uit: Lana del Ray, Disclosure, Empire of the sun (waren er vorig jaar ook dacht ik maar vind ze echt tof!), Oliver Koletzki, Paul Kalkbrenner, … had er nog een paar maar weet het even niet meer haha

Sziget is voor mij het beste festival dat ik al ben geweest
ter plekke was ik al zo’n 500 euro kwijt (enkel aan drank)
overdag is er niet zo veel te beleven, dus Boedapest zelf is wel een aanrader

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/12357_10152573679713975_366636779_n.jpg

Je ziet echt niks als je in die trein zit. Ik ben twee jaar geleden met de trein geweest, en opzich was dat prima, maar ik zou zeker niet met de trein gaan omdat je dan wat van het landschap verwacht te zien. Als je graag wil slapen in de trein en je veel langer dan 1.70 bent zou ik het afraden, want dan pas je niet liggend in de banken tenzij je jezelf compleet opvouwt.

Ik was twee jaar geleden met alles erop en eraan ongeveer 500 euro kwijt en heb alles behalve zuinig aan gedaan.
Inderdaad geen dure spullen meenemen, niet meer dan dat je altijd mee kan slepen in elk geval (had mijn ipod voor onderweg mee en geld en een goedkope telefoon, die heb ik de hele week bij me gehouden).
Ik sliep op het terrein, als je dat doet zou ik wel aanraden een plekje bij een boom te zoeken op zo’n manier dat je 's ochtends schaduw hebt, dan kan je nog een beetje uitslapen, anders wordt je uit je tent gekookt.

En zoals iedereen zegt, lekker naar een badhuis gaan om je weer schoon te voelen. Mocht je op het terrein willen douchen, doe dat 's nachts, dan is het water nog een mini beetje warm en heb je geen rijen van een uur.

Ah ik volg dit ook even, het plan is om van de zomer naar Sziget te gaan en ik heb er nu al zin in!

Wij zitten ook nog even met het vervoer, misschien gaan we van te voren interrailen, maar ik voel ook wel wat voor vliegen, want dat is veel sneller dan met de trein…

Ik zou eerst ook gaan met een vriendin maar zij mag niet omdat er veel drugs wordt gebruikt en dat vinden der ouders niet fijn…

Mijn broer is 2x geweest en die vond het wel leuk. Één keer met de trein en een keer met het vliegtuig. Helaas was zijn paspoort gejat, maar hij is wel goed geholpen daar om weer naar huis te kunnen.

Dat klopt wel, maar als je het zelf niet gaat opzoeken heb je er ook geen last van verder, behalve wat leedvermaak soms.

Ik heb er zin in! Iemand trouwens wel positieve verhalen over de trein???