Systeem vervanging schriften

Hay.

Ik ga naar 5havo en ben die a5 schriften zat. Ik vergeet ze, raak ze kwijt etc. Ik wil graag een nieuw systeem en wil hierbij dan graag gebruik maken van collegeblokken. Een nadeel hiervan is wel dat ze ontiegelijk zwaar zijn vergeleken met die dunne schriftjes. Ik had daarom het volgende bedacht: 1 blok voor maatschappijleer en maatschappijwetenschappen, 1 blok voor nederlands, engels en duits en 1 blok voor geschiedenis. Ik ben alleen bang dat halverwege het jaar een deel van een vak vol raakt, terwijl de andere dat nog niet zijn. Wat moet ik dan doen? Of heeft iemand anders een andere goede manier? Ik heb het idee dat dit een heel vreemde vraag is, maar alsnog: alvast bedankt!

Een nieuw blok kopen?

Of een blok gebruiken voor eerste twee perioden. En een andere collegeblok voor de laatste twee perioden?

Zo deed ik ook.

Ik heb nu voor geschiedenis een map gekocht, omdat ik mn schriften altijd kwijt raak, waar ik een superleuk collegeblok in heb gedaan. Die map is 2 cm dik (geen ringband, maar ik plak er van die snelhechterdingen zonder hoesje eromheen in) daar kan ik dan mijn blok instoppen, tijdens de les eruit halen, erin schrijven, volle blaadjes eruit scheuren en in die map stoppen zodat ik ze ook niet kwijt raak.

Misschien kun je voor vakken een snelhechter kopen, en als je je blok voor een vak vol hebt, de blaadjes eruit scheuren en in die map doen, van andere vakken gebruiken totdat die ook leeg zijn en dan een nieuw blok kopen?

Beetje vaag misschien… maar hopelijk snap je het