Syndroom van Asperger

een vriend van mij heeft ook asperger. (onze moeders zijn bevriend)
ik ben met hem opgegroeid, en weet hoe ik ermee moet omgaan.
maar het kan soms knap lastig zijn: als je in een impulsieve gedachte voorstelt om naar de bioscoop i.o.d. te gaan, wil hij dat absoluut niet.
verder heeft hij geen vrienden/sociale contacten. Alleen op internet…
hij speel bijvoorbeeld praktisch de hele dag op de pc lord of the rings / world of warcraft. hier heeft hij dus wel contacten mee, met wie hij op internet afspreekt.
het liefste trekt hij zich ook gewoon terug als er bezoek is.

hij weet ook niet wanneer je té ver gaat met een grapje…
bijvoorbeeld een dure ring tussen het afval stoppen gaat iets te ver.

Ik snap dat het behoorlijk lastig kan zijn om zo met je broer om te moeten gaan.
Ik zou een hobby zoeken wat jullie allebei leuk vinden, en samen plezier in hebben! bijvoorbeeld wandelen/trampoline springen/films kijken.
Ja en verder wat er al gezegd is negeren?
succes er mee in ieder geval!

Ik heb zelf asperger maar ik kan je weinig tips geven uit mijn eigen beleving. Mijn autisme uit zich heel anders.
Mijn broertje daarintegen heeft PDD-nos en zijn gedrag komt wel overeen met jou broer.
Heeft je broer geen begeleiding? Ik zou zowiezo blijven praten met je ouders over hoe jij je voelt ed. Dat is heel belangrijk! Als je denkt dat je echt kan doordringen bij je broer, kan je ook met hem praten maar mijn ervaring is dat juist weinig uitmaakt.

Bij mij is de storm tussen mij en mijn broertje gaan liggen toen de een het huis uit ging.

Ik kan trouwens totaal niet omgaan met mensen met autisme of andere ‘dingen’, dus misschien moet je maar niet naar mij luisteren.

(Niet vervelend bedoeld overigens, maar mensen die autisme of asperger hebben vinden mij altijd stom…)

Mijn broertje heeft ook asperger, maar hij is pas 11. Ik herken je verhaal wel, mijn broertje moet namelijk ook constant zijn zin krijgen en als hij iets niet mag weigert hij andere dingen te doen.
Ik heb ook nig een broertje met PDD-nos en mijn moeder krijgt dus tips hoe ze met hen om moet gaan en we hebben overal lijstjes omdat ze structuur nodig hebben.

-

Dit. Heel erg herkenbaar

-