Switchen van studie naar een andere stad?

Hoi mensen!

Ik vind mijn studie wel oké, maar de stad waar ik nu studeer niet. Ik woon nog thuis en krijg vrij weinig mee van het studentenleven.

Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met switchen van de studie naar een andere uni?
Dus je blijft wel dezelfde studie doen, maar dan op andere uni. Ik kan nergens vinden of ik dit uberhaupt mogelijk is! Ik heb ook weer geen zin om mijn 1e jaar opnieuw te doen namelijk…

Oja, het gaat over rechten aan de universiteit.

En heeft iemand hier verder ervaringen mee…?

Want ik wil het liefst naar Utrecht, maar dan kom je dus in het tweede jaar terecht (als het uberhaupt mogelijk is?!) en dan ken je daar ook weer niemand terwijl er misschien al groepjes (?) gevormd zijn…?

Lijkt me geen probleem inderdaad! Je moet er alleen wel rekening mee houden dat elke uni de stof op een andere manier aanbiedt, dus het systeem waar je nu aan gewend bent kan wel heel anders zijn op een andere uni. Erasmus is hier denk ik wel het beste voorbeeld van, die hebben een compleet ander studiesysteem dan de rest van de universiteiten in NL

Wat hierboven al gezegd wordt idd, vergeet niet dat veel universiteiten toch net wat anders in elkaar zitten. Ik denk dat het wat betreft Rechten wel mee zal vallen, maar mijn studie is in iedere stad qua vakken en focus ook helemaal anders dus als ik zou moeten switchen zou dat niet 1 2 3 gaan omdat ik andere vakken gehad heb. Je kunt het beste even met beide scholen overleggen