Switchen van middelbare school?

Hi, ik ben Zoe en ik zit in de brugklas, Vwo.
Ik dacht deze school leuk vond maar ik zit er nu een half jaar op en ik heb het helemaal niet naar m’n zin. Ik kan niet echt uitleggen waarom. Het ligt aan de sfeer denk ik,
en ik zou heel graag TTO (tweetalig onderwijs) willen doen.
Ik verwacht niet dat ik in het midden van het schooljaar overgeplaatst word, dat hoeft ook niet, na de zomervakantie is ook goed.

Zal ik dit jaar en volgend jaar nog doen, of gewoon switchen?

maar ligt het aan de school of ligt het aan je klas? kun je niet eerst kijken of het in een andere klas beter gaat? want van school veranderen kan helpen, maar je moet het maar net treffen. voor hetzelfde geld is je nieuwe school nog erger, dat is wel een risico wat je neemt.

Helaas kun je geen TTO meer doen. Voor tweetalig onderwijs moet je vanaf de brugklas tweetalig doen of uit een Engelstalig land komen (Althans op onze school). Verder zou ik het aan je ouders vertellen en luisteren naar wat zij hier over vinden.

Naar TTO switchen was ook bij ons nagenoeg onmogelijk. Mocht je dit echt willen, zou je echt nu stappen moeten ondernemen.
Als je voor de sfeer naar een andere school wilt, zou ik aanraden om te vragen of je een dag mag meelopen op die andere school. Dan kan je zien of je het daar wel naar je zin zou kunnen hebben.

Ik zou nog een tijdje wachten. School is pas een paar maanden bezig, toen ik in de eerste klas zat, vond ik de sfeer de eerste (lange) tijd ook niet fijn. Maar er kan nog van alles veranderen, je gaat je klasgenoten beter leren kennen en misschien blijk je wel heel goed met ze op te kunnen schieten als je ze wat beter kent! Ik heb zelf ook hele goede vriendinnen gevonden, wat in het begin niet het geval was. Ik denk dat het moeilijker zou zijn als je van school wisselt.