Sweet Sixteen ! ! !

over ong half jaar word ik zestien en denk dat ik gewn een leuk tuinfeest hou met vuurkorven enzoo… omdat het in oktober niet meer zo warm is xD alleen weet niet of ik ook drank moet inslaan, omdat alleen mijn beste vriendin dan zestien is en de rest nog maar 15, dus dat is probleem :\ . Mijn ouders zijn ook niet echt voor drank.
Hoe moet ik dit oplossen, iemand idee?!
Ook ideeën voor mn feest? :slightly_smiling_face:

Wow, je wordt over een halfjaar 16 en je bent er nu al mee bezig? :’)

nooit vroeg genoeg,
nee hoor, gewn paar ideetjes verzinnen enzoo :wink:

Alcoholvrije drankjes. Voor de meisjes alcoholvrije cocktails, voor de jongens supermalt (vind ik persoonlijk heel lekker) of een ander malt-achtig drankje.

Ik zou alcohol achter wegen laten. Ik snap de toegevoegde waarde er niet zo van. Je kan het ook heel gezellig maken zonder alcohol. En bijna iedereen is nog vijftien, dus ik vind het onnodig.

Je idee klinkt leuk, zou ik zeker doen. Misschien kan je dan een BBQ houden? Niet erg origineel, haha :I…Ik ben niet zo goed in ideeën verzinnen.

Oeh, BBQ is nice idee!
ja, indd zo denk ik ook beetje over alcohol, cola is ook lekker :slightly_smiling_face:

Ja, ik ben nog altijd een groot voorstander van cola light :relieved:

En misschien een klein, lopend buffet? Met allerlei lekkere hapjes en drankjes? Wel veel werk.

Ik zou persoonlijk geen alcohol kopen. Aangezien je ouders er niet voor zijn en bijna iedereen nog maar 15 is dan, lijkt het me geen goed idee.
Je zou, zoals gezegd, (fruit)cocktails kunnen maken (zonder alcohol uiteraard). Vind ik persoonlijk erg lekker en het ziet er fancy uit (: Verder heb je altijd wel mensen die sowieso geen alcohol lusten/willen, dus aan hen moet je ook denken. Ben ook een groot voorstander voor Cola (light), IJsthee en nog iets zonder koolzuur (maar dit komt omdat een aantal vrienden van me geen koolzuur lusten).

Heb vorig jaar ook een tuinfeest gehad en dat was heel gaaf.
Partytent opzetten, muziek aan en hapjes op tafels. Verder was er nog een groot kampvuur waar de muzikale mensen onder ons zich uit konden leven en waar je gewoon gezellig kon kletsen + uiteraard een barbecue :grin:

als je een vuurkolf in je tuin zet, koop marshmallows
barbecue is wel veel werk, iemand moet er de hele tijd bij staan, je weeet nooit hoeveel vlees je moet inkopen(heb ik last van)
je kan misschien beter mini-snacks doen dat gooi je in de frituur, na 10 minuten haal je ze eruit en deel je uit of pizza gooi je in de oven kom je na 15 minuten terug snij je in stukjes en deel je uit

Als aleen je beste vriendin 16 is en de rest nog niet zou ik geen drank in slaan. Eventueel kun je bijvoorbeeld 1 kratje bier en 1 fles ‘vulmaarin’ neerzetten. Maar ik zou het niet te overdrijven.

In de tuin vuurkorven en een partytent is leuk ja. dan nog een tafel met wat hapjes. Je kunt ook misschien staantafels regelen.

ik zou zoizo wel n beetje bier en champagne (cava ofzo) klaarzetten maar ook niet meer, voor de rest zou ik ook cola (light), ice tea, fruitsap en alcohol vrije cocktails klaarzetten. Dan voor het eten vind ik BBQ niet zo’n goed idee want je kan ook een tafel met allerlei kleine hapjes nemen (bv. bitterballen, kleine pizza, worstebroodjes, toostjes met vanalles erop) en een vuurkorf met marshmallows. Ook evt. een tent met muziek eronder en voilla, veel plezier xx

Ik heb toen ik 16 werd gezellig met een groep mensen gegeten en film gekeken, toen was ook nog bijna iedereen 15. Ik had wel wat biertjes, want dat vond ik leuk, gewoon ‘omdat het nu kon’ zegmaar, maar er is een verschil tussen iedereen een biertje voor de gezelligheid en echt gaan zuipen. Het bier is toen bij mij ook helemaal niet opgegaan.
Iig, ik zou dus wel wat kopen, maar zeker niet meer dan een kratje ofzo (hangt er een beetje van af hoeveel mensen er komen natuurlijk), want mensen pakken het uit zichzelf ook niet zo snel dus.

+1

Je kunt wel wat drank inslaan, maar dan gewoon niet te veel.