Sweet 16 hoeveel pp ?

Ik geef binnenkort een sweet 16 met mijn vriendin. Er komen ongeveer 40 mensen, en we vroegen ons af hoeveel je per persoon moet rekenen vooral qua drank (en eten chips ofzo).

Misschien hebben jullie al eens een feest gegeven , hoeveel hebben jullie pp gerekend ?

1 krat bier per 2-3 personen.

Dat ligt er aan hoe dronken je mensen wil hebben.
Meestal gaat de drank namelijk toch wel op, of je nu 2 of 20 kratten hebt.

Ik zou voor ongeveer 6 drankjes per persoon gaan, zeker als de meeste mensen ook 16 zijn en nog niet lang drinken. (En dan vind ik dat nog ruim, eigenlijk.)

Jongens drinken wel wat meer he?

Bij ons hielden 2 meisjes toen een sweet 16. Er waren 5 jongens, en die hadden met z’n allen 4 kratten op.

maar hoeveel euro pp denken jullie ?

Ik vind dat mensen dan maar wat meer cola moeten drinken. Na 6 biertjes zijn de meeste 16 jarigen wel aangeschoten. Dronken mensen wilde ik op mijn 16e absoluut niet hebben…zeker niet in mijn ouders’ huis.

Oh dat vind ik heel moeilijk in te schatten. Ligt er ook heel erg aan of je alleen bier doet of ook wijn en mix… en of je naar de AH gaat of naar de ALDI bijv.

Mijn schatting:

Bier: 4 euro pp.
Eten/chips: 1-2 euro pp.
Mix drank/wijn: 3 euro pp.

En zorg dat je genoeg wc-papier hebt.

Mijn beste vriendin gaf gister een feestje waren met paar vrienden, stuk of 14 uiteindelijk, ze was 80 euro kwijt.

ik heb met mijn vriendin een sweet sixteen/seventeen gegeven.

En toen hebben we rond de 50 man over de vloer gehad.
toen had ik 3 kratten bier, 9 flessen passie, 30 kleine flesjes smirnoff, en toen nog witte en rode wijn best wel wat (wat me ouders ook dronken, zodat als het over zou blijven dat me ouders het dronken).
ik weet niet hoeveel dit heeft gekost maar ik denk al wel rond de 100 euro…

Lastig, op zich als je alles bij de Aldi/Lidl koopt scheelt dat al tientallen euro’s in vergelijking met de AH of Jumbo ofzo. En verder denk ik gemiddeld 3/4 euro per persoon? Ik zou wel rekening houden met 150 - 200 euro. Daarom zou ik ook als ik jou was aan iedereen gewoon geld vragen, of nog beter: vragen of iedereen íets meeneemt, maakt niet uit wat. Dat scheelt zoooveel.

ik vind dat echt belachelijk als je zoveel gaat drinken op 'n verjaardag :") 4 kratten vind ik echt veel.

In studentenkringen is het trouwens heel normaal op ‘bring your own booze’ op je uitnodiging te zetten en dan zelf alleen voor bier, fris en hapjes te zorgen. Als mensen dan wat anders willen nemen ze het zelf mee. Anders blijf je aan de gang, want iedereen drinkt wat anders.

Ik heb ook een sweet16 gegeven met 2 vriendinnen, toen hadden we ook rond de 30/40 man, en veel jongens, dus een stuk of 15 kratten bier volgensmij, en daar zijn er 5 van overgebleven, en ook iets van 15 flessen witte wijn dacht ik, en verder nog wat fris, iig geen mix, want dan krijg je kotsers. Je kan bij veel supermarkten trouwens ook een afspraak maken dat je de overgebleven kratten bier weer kan terugbrengen

Ik wilde net zeggen, ben ik nu truttig?

Maar 24 bier per krat, dus 96 bier, gedeeld door 5 is 19,2 bier per persoon… en dan ook nog eens flesjes… een flesje is 1,3 glas… bijna 25 bier persoon!!

Ik kan aardig wat bier drinken maar dan lig ik zeker weten in een coma.

Ja hangt evan af. Hoe is jouw vriendenkring? Veel drinken of niet, onder de 16 of niet.

ze drinken vrij veel …

Ja maar hoeveel is dat?
6 drankjes per persoon? 6 x 40 = 240 drankjes heb je dan nodig.
Dan ga je naar de winkel, en kijk je even wat je allemaal hebt, neem rekenmachine mee.

Vind 2-3 personen 1 krat wel echt belachelijk. Ik reken idd rond de 6 drankjes per persoon. Bedoel als ze dat niet genoeg vinden hadden ze zelf maar moeten meenemen. Ik had van het weekend een verjaardag met 15 mensen was ongeveer 50 euro kwijt. Is nog geen 3,50 per persoon. En ik had heeeel veel over.

Kan ik me goed voorstellen. Heb je straks een paar figuren die de boel onderkotsen.