sushi en ?

ik maak voor vanavond sushi, maar ik vind het nogal eenzijdig. wat kan ik erbij maken?

schaaltje shoyu/tamari als je dat nog niet had, voor de sushi om er in te dopen.
Um, verder weet ik niet echt iets. Je kunt rijstballetjes maken met kruiden erop, maar voor die kruiden moet je weer naar de toko, die zal je vast niet in huis hebben.

Ik eet supervaak sushi :d
Noodles, Bief teriakki, kip teriakki,

Sushi is niet eenzijdig! Maar maak een lekkere salade anders, of losse plakjes komkommer, zalm, eet er sojaboontjes bij…

ik heb rijst, nori, zalm, avocado, prei en augurk in huis…

oh en de sojasaus natuurlijk

Een omelet maken en in reepjes snijden, dit kan je ook in de sushi doen (bijvoorbeeld i.c.m. zalm of avocado)

Van al je leftovers kan je deze temaki sushi maken:

http://2.bp.blogspot.com/_90c_3O3WPJ4/SQPKVGxkOZI/AAAAAAAAApQ/3AE8PsROHwU/s320/temaki_california.jpg

Ik weet niet of je nog naar de winkel wilt/gaat maar ook lekker/goedkoop is: Surimi sticks, daarmee kan je ook sushi maken.
En uit het vriesvak (of vers, wat je wilt) garnaaltjes met tempura mix (ook te halen bij de supermarkt)

Wok?

rauwe (verse) tonijn en zalm in plakjes
kreeft reepjes
komkommertjes
tauge (al weet k niet wat daar nu mee aan de hand is?)
garnalen in tempura beslag
soort zeewier achtige salade!

Niet te vergeten een lekker wijntje erbij! Lekkere vino spumante ofzo, bakje zeewier erbij, gebakken garnaal, sunomono, miso soep erbij… :slightly_smiling_face:

leuke ideeen allemaal! volgende keer kijk ik eerst in dit topic en haal erna boodschappen haha voor vanavond probeer ik maar met wat ik heb