Survive

Ik was de vorige keer met mijn mama aan het kijken naar een programma van mannen die op rondreis gaan en die dan in het land moeten zien te overleven . Ik dacht dat dit wel een cool verhaal zou maken.

Het heeft een Hunger Games-achtig tintje.

Het hoofdpersonage is gebaseerd op Pocahontas. De Disney, versie natuurlijk.

Proloog
-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-**-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*

De wind blaast langs mijn gezicht en laat mijn inktzwarte haar omhoog dansen.

Het haar vliegt in mijn gezicht.

Ik sta op een berg.

Ik voel me vrij.

Als een vogel!

Hoofdstuk 1: Intro

Ik zit aan de boomstronk die is uit geroepen tot mijn bureautje.

Ik heb van bladeren een soort dagboek gemaakt.

Het is mijn dag “boek”.

Ik en mijn familie zijn drie jaar terug gevlucht van ons dorpje.

De Quashi namen het over en behandelen ons als poppen, slaven.

Wij moesten hun gehoorzamen en vermaken, deed je dat niet: ging je hoofd eraf.

Ook lieten ze kinderen met elkaar vechten voor het vermaak.

Ziekelijk als je het mij vraagt.

Geen TV’s of moderne spullen voor mij.

Ik heb nog nooit in een huis gewoond.

Ik ben Akari Qsinn en ben vijftien jaar.

Ik heb lange inktzwarte haren met indigoblauwe veren in.

Donkerbruine ogen met lange, gekrulde wimpers.

Ik heb op zich wel een poppengezichje maar dan met modder op.

Ik heb een bruin kleedje aan (schrijversopmerking, denk aan het kleedje van Pocahontas) .

Rond mijn nek draag ik een ketting met een mini-dromenvanger aan. Een cadeautje van mijn Swata (mijn grootmoeder). Zij had een klein winkeltje in het dorp . Met dromenvangers, berentanden en nog veel meer. Tot de Quashi kwamen natuurlijk. Ik had best wel een leuk leven . Ook al heb ik niet zo veel of bijna geen geld. Ik woonde in een soort tenthuis. Ik ben het middeloudste kind. Je hebt mijn 19-jarige zus Imala, mijn zestien -jarige broer Etu , mijn twaalf -jarig zusje Kala, mijn moeder Halona en vader Jacy. We zijn een soort van Indianen. We zijn momenteel in een soort woud. We zijn vrienden met dieren. Ik heb een Appaloosa paard. Dit is ons vervoermiddel . Jullie hebben auto’s wij niet? Ze is een merrie. Haar naam is Kaira. Ze is echt heel lief. We hebben allemaal een paard. Imala’s paard heet Ekai. Die van Etu heet Qiloni . Kala heeft haar paardje Akira gedoopt. Mama de hare heet Sinai en ten slotte die van papa Raiqi. Ik hou ontzettend van dromen. Ik ben een Swiari (een dromer vandaar mijn ketting), Imala is een Qoi(een genezer, haar ketting heeft een soort handje), Etu is een Xio een vechter, voor de duidelijkheid . Etu vecht voor wat hij in gelooft en niet om pijn te doen.) Kala is een Aniqo (een dierenvriend), haar ketting is een pootje. Zij heeft ook een hond Enu. Mijn ouders zijn ook een Swiari en Qoi. Ik pen mijn gedachten en wensen neer. Ik zeg slaapwel en wandel dan naar mijn “bed”.

Ik heb een soort van lampje gemaakt. Mijn moeder heeft me een boek gegeven voor mijn vijftiende verjaardag. Eigenlijk waren boeken verboden in het dorp vanwege “Hun”. Ze zeiden dat het stom was en dat het je hersenen aantasten. Wel, volgens mij zijn hun hersenen aangetast. Het is een héél oud boek met verschillende verhalen in . Zoals Animo’s (dierenverhalen) of Aqioris (een soort van sprookjes).

Ik heb drie boeken die mij heel dierbaar zijn. Ik hou van lezen .

Dan ben ik even in een andere wereld dan de mijne.

Etu en Vader zijn eten gaan zoeken.

Imala is een hertje aan het verzorgen die Kala heeft gevonden.

Mijn moeder is bij de rivier . De kleren aan het wassen.

Einde van de intro

Zo, wat vinden jullie van het idee en het verhaal zou ver?

Ben jij een Akari?

Hebben jullie idiëen?

Gedachten?

Ik vind het een leuk onderwerp, alleen niet zo goed geschreven… je springt nogal van hak op de tak (ofzo haha)