Survivaltips

Nou, ik ga dus survivalen met school en dat betekent dus slapen in het bos. En geen wc’s, bedden en een grote rugzak met al je spullen erin.

Wat waren jullie ervaringen? En heb je nog tips?

Schakel een knop om in je hoofd. Ga niet moeilijk doen over de hoeveelheid muggen, het niet hebben van een bed of het ontbreken van een wc.
Ga er gewoon in mee, en maak er gewoon iets leuks van :slightly_smiling_face:

Heb ik ook gedaan vorig jaar!
Het was wel een ervaring, maar nooit nog een keer!
Ga je ook nog door de bergen lopen: zorg voor goede schoenen en loop ze even een dagje in. Sommige bij mij deden om gympen, maar hadden toch spijt… Neem geen sieraden mee of gewoon knopjes ofzo, minimale makeup als je dat al mee wilt en comfi kleding want echt: de eerste dag wil je er nog oké uitzien, maar na een paar dagen voel je je zo belabberd haha!

Wat ga je allemaal doen? Wij gingen bijvoorbeeld nog raften, mountainbiken, veeeeel wandelen, speurtochten o.O Euhm… rotsklimmen en abseilen ook nog :]
En neem ook een pak sultana mee of ontbijtkoek want meestal is het eten zo simpel en smerig klaargemaakt dat je heel weinig eet. En als je dan zo intensief bezig bent krijg je zooooo’n honger! (Ik wel tenminste ^^)

Wij moeten elke dag 10 km lopen, abseilen, vlotvaren en nog meer maar ik weet het nog niet allemaal precies. Wat moesten jullie eigenlijk allemaal eten, ik weet zeker dat we iets krijgen als koude macaroni. Dat wordt dus eten meesprokkelen :stuck_out_tongue:

oehh hebk nog nooit gedaan maar lijkt me vet! waar ga je survivelen dan?

In de Ardennen

Om te eten, neem een pitvuurtje mee, water(!), minute soup, noodles, ravioli en al die dingen.

up

Nog nooit gedaan. Lijkt me echt zooooo chill :grinning:

Neem geen kleding mee die je niet vies wil hebben. Make-up is ook nogal zinloos als je onder de modder komt te zitten. Of een haarfohn. (Bij ons op school waren er serieus meisjes die dat meenamen, en het toen raar vonden dat er in het bos geen stopcontacten waren)

Ja, water mag je zeker niet vergeten !! Als je ermee moet koken, afwassen en van drinken, is het echt supersnel op.

Voor de rest…
Lucifers (voor kampvuur, om te koken)
WCpapier
Een warme slaapzak
Genoeg dikke sokken
Goede bergschoenen (die al ingelopen zijn)
Kleding uiteraard. Zeker geen warme trui vergeten.
Compeed
Bord/gamel (met eventueel bruine zeep)
Druivensuiker is ook best handig als je elke dag 10 km moet lopen

Het is ook wel belangrijk dat je je rugzak op de juiste manier inpakt. Zwaarste dingen moeten bv. onderaan zitten of bij je rug.

:slightly_smiling_face:

Oja, ga je echt dood op gympen of moet je perse wandelschoenen. (oke ik ga die toch niet kopen voor een weekje, maar wel handig om te weten)

WC ROLLEN

oh enne, een WARME pyjama en dikke trui!

Ja, zoiets als chicken tonight (gewoon uit potten en dan rijst erbij: klaar!)
zulke simpele dingen. Macaroni idd. 1x zaten we in een ‘‘huis’’ toen kregen we frikadellen uit de oven (OVEN!!) en sperziebonen met aardappelpuree. Om te spugen, zo vreselijk. En bij de bivak (dat was de enige keer dat we onze tent zelf moesten bouwen en er geen wc/douche was) gingen we ‘‘bbq-en’’. Lees: een vuurtje met een blik erop met daar wat groenten in. Ja, een kant en klaar blik zo op het vuur haha! Niet te vreten natuurlijk.

In de ochtend hadden we wel gewoon brood en alles, en bij de bivak kregen we koekjes. Die moest je dan met melk eten en dan vulke het als brood. OMG je werd er zooooo vol van hahah! Maar als je het niet met melk dronk niet ^^ Dus toen ging iedereen in de pate dopen.

Heb je geen lijst met spullen die je mee moet nemen? Wat staat daar op?

Ja ik heb een hele paklijst (geen zin om over te typen)

Maar ik zoek dus eerder handige typs voor de bivak ofzo, dingen die je echt niet moet doen omdat je dan nat en verneukt bent etc xd

Neem wc papier mee, ook al mag het misschien niet.

Wel vet dat jullie dat doen. En welke school zit je en welk jaar en niveau? Ik wil dat ook! Welke dagen ga je?

Je hebt echt wel wandelschoenen nodig.

Wij hadden survivalkamp in de 1e&2e, wel gewoon in huisjes. maar de eerste 2 die douchte hadden alleen maar warm water. daarna was het gewoon vies koud. en we moesten echt door een vies modderbad waar je echt van top tot teen door onder zat. en dan wil je wel even lekker warm douchen haha.
beschouw dit maar als n upje : ).