Surrealisme schoolopdracht.

Ik moet voor school een werkstuk maken in 3D met als hoofdgedachte het surrealisme… heeft iemand ideeetjes? er zijn zoveel ideeen, ik weet nou niet echt wat ik zou moeten kiezen…

wat was dat ook alweer, surrealisme :’)

een kunststroming, ik kan geen plaatjes posten, sorry… iemand ideetjes?

surrealisme is het tegenovergestelde van realisme, dus niet realistisch.
Ehm… beetje met droombeelden, visioenen en hallucinaties.
Zoiets (ja, ik leer kunstgeschiedenis, dit soort dingen hoor ik te weten voor mijn examens ;])

maak een mens van klei maar met armen die sierlijk uiteenlopen tot op de grond en dan als handen vorken hebben zo iets, en een heel apart hoofd heel wazig en dromerig. anders moet je even googlen op salvador dali!

Dali bijvoorbeeld…
Uhh misschien een lamp waar iets anders uit komt dan licht? Weet ik veel :stuck_out_tongue:
Succes, dit is tenminste een werk van dali:

http://i52.tinypic.com/e1ag4l.jpg

Ja salvador dali is een goeie. Wat ik altijd deed als ik iets surrealistisch moest maken: gewoon een idee verzinnen dat realistisch is en dan kijken hoe ik het zo kan aanpassen dat het zacht gezegd nergens op slaat :grinning: vervolgens een onzinverhaal bij lullen en ik had een 8 te pakken. Maarja ik weet niet of dat wel werkt bij jouw leraren.

hihi toevallig precies hetzelfde plaatje wat me lerares ook heeft laten zien! hihi.
bedankt allemaal, nog meer ideetjes?

Je kan op Deviantart zoeken naar plaatjes.

http://browse.deviantart.com/traditional/drawings/surreal/

of moet het een of ander lul verhaal zijn over een bekend schilderij.

Maak een hutje met een stuk eraan en daaraan hangt een elfje ofzo

'Surrealisme staat toch voor alles wat niet echt is…? (het tegenovergestelde van realisme).

Doe dan zo’n poppetje met een heel klein lichaampje, maar met een groot hoofd, waar je dan allemaal details op kan maken! ^^

Daar heb ik een keer een fotografie opdracht over gehad…
Maar er zijn zoveel surrealistische vormen…
Je zou het over M.C Escher kunnen doen

Niet zo reer niet echt. Eerder iets onmogelijks

Escher is wel een heel ander soort. Of nja hij is wel een surrealist maar met andere dingen. Haha moeilijk uitleggen. Je kan ook naar het werk van Magritte kijken dat vind ik altijd wel gaaf. En Max Ernst. Dat zijn heel bekende. Misschien kan je wat ideeën opdoen.