Surprise party voor beste vriendin

Heeee. Ik wil een surprise party organiseren voor mijn beste vriendin. We kwamen laatst op het onderwerp en toen zei ze dat het haar heel leuk zou lijken. Dus heb ik een van haar vriendinnen uit haar klas geappt om het samen te doen aangezien ik niet al haar vriendinnen uit de klas ken enzo! En nu willen we het samen gaan doen maar we zitten met wat vragen.
Wat is leuker:
Thuis een klein feestje geven met alleen haar goede vriendinnen dus ongeveer met 10 mensen
of
Ergens een zaaltje huren en dan met heel veel mensen een feestje geven(mensen uit de klas, hockeyteam enz) ongeveer 40-50 mensen.
En is het leuk om een thema feestje te geven?
En hoe moeten we het doen met de kosten, haar ouders willen meebetalen maar ik vind het ook zo raar om als we wel een groot feest geven we haar ouders om 200 euro moeten vragen. Ik heb wel iets gelezen over dat iemand iedereen 3 euro vroeg en erbij had gezet op de uitnodiging: iedereen moet 3 euro betalen, het zou leuk zijn als je een cadeautje meeneemt voor de jarige maar hoeft niet.(was ook voor een surprise party) Is dat niet een beetje raar of maakt dat niks uit aangezien je ze niet verplicht om een cadeau mee te brengen.
Ik hoop dat jullie ons kunnen helpen en misschien tips of leuke ideeen voor ons hebben? :slightly_smiling_face:
En als je zelf al een keer een surpise party hebt gegeven hoe heb je het toen gedaan?
xxx

sorry trouwens als er spelfouten in staan haha

:slightly_smiling_face:

als ze een goede band ook heeft met de mensen van klas, of hockeyteam, dan zou ik dat doen. maar als ze zoiets heeft van dat ze hun er liever niet bij wil hebben, of dat ze niet graag omgaat met die mensen, dan zou ik het wel met alleen goede vriendinnen doen, ookal is met meer mensen wel leuker :slightly_smiling_face:. En het is niet raar om die ouders om geld te vragen, want het is hun dochter. Maar ik zou het dan wel netjes vragen fzo.

Mij lijkt het persoonlijk wel leuker om dan het bij haar thuis te doen met alleen goede vrienden. Dan komt ze thuis en is het helemaal surprise zeg maar, als je haar naar een grote zaal moet lokken vermoedt ze wss wel dat er iets bijzonders is…

In plaats van dat je 3 euro vraagt aan iedereen, kun je ook vragen of iedereen iets aan eten of drinken meeneemt. Ik zou het bij haar thuis doen ook.

Bedankt voor jullie reacties, we hebben er over nagedacht en willen het bij haar thuis doen. Meer omdat het ook aardig wat geld kost en het lijkt ons leuker om alleen met je ‘‘goede vrienden’’ het te doen, dan is het toch iets persoonlijker. Ik heb haar moeder vanmiddag geappt en die vindt het goed en zegt dat hun alles betalen aangezien ze anders ook gewoon haar verjaardag zou vieren… We gaan er een soort van tuinfeest van maken want het is dan (hopen we) mooi weer, en dan willen we het van ongeveer 4 uur doen tot ongeveer 8 uur en rond half 5 lokken we haar naar haar huis en gaan we later nog bbq’en :slightly_smiling_face:
het duurt nog even, maar ik heb er iig heel veel zin in, en ik denk dat zij het ook heeel leuk gaat vinden. Heb haar gister nog even gezien, heb haar een beetje uitgehoord over wat ze van plan was om met haar verjaardag te doen: ja hoor een ‘‘tuinfeest’’ met bbq, en ze zei ik als jij en julia(het andere meisje) niet kunnen komen die dag vier ik mijn verjaardag gewoon op een andere dag. Hoe leuk, en laten wij nou net met z’n tweeen bezig zijn met een surprise party voor haar :wink:

Dankjeweeell! :slightly_smiling_face:
x

Is het leuk als zich moeten houden aan een dresscode/thema?
Zo ja wat voor thema, iemand ideeeeeen?