Surinamers??

Ik hoor van alles over turken marokkanen antillanen. maar nooit wat over surinamers.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar hoe julie tegen deze bevolkingsgroep?

p.s

Ja ik ben zelf volbloed surinaamse maar ik ken mn eigen pa niet en mn stief vader is nederlands. dus dat is al sinds mn 6e mn ‘‘papa’’.

Op een of andere manier vinden andere surinamers mij ‘‘verkaadsd’’ of noemen mij een ‘‘bounty’’ of ‘‘vernederlandsd’’ ofzo o.O omdat ik hockey, havo doe en omdat mn vriend blank is. Eienlijk heb ik daardoor ook alleen maar blanke vrienden.
(ok dat verhaaltje hierboven was niet echt nodig :stuck_out_tongue: maar ik was net zo lekker aan t typen ;p)

anywayy dat in de eerste alinea was dus mijn vraag :stuck_out_tongue:

ik heb geen mening over hele bevolkingsgroepen.
zelf ben ik half turks en ik hou er ook niet van als mensen praten over turken dit, turken dat x] dus ik doe dat ook niet

nja ik ken niet zoveel surinamers eigenlijk

Ik beoordeel niemand op het land waar hij of zij vandaan komt.

Ik volgde mijn stage bij Surinamers. Toffe mensen! Als je met de flow gaat kan je echt goed met ze omgaan. Ik leerde daar pas eigenlijk hoe je het beste met ze om kan gaan. Ook ben ik goed bevriend met veel andere Surinamers (meeste half Hindoestanen) en zij zijn echt sociaal x]

ik heb dit eigenlijk gemaakt na dat ik dit toppic las:
http://forum.girlscene.nl…stan/list_messages/167222

daar las ik zulke nare reacties.
ik was gewoon benieuwd of er ook zo gedacht word over surinamers. ; )

Ik oordeel niet echt zo over buitenlanders.
Vind ik niet nodig, in elke bevolkingsgroep zijn er goede en slechte mensen.

nou , goed dat er hier zo over gedacht word dan. (:

:slightly_smiling_face:

Ik ben zelf Braziliaans. Maar heb wel veel vrienden die Surinaams zijn, zij vinden mij ook verkaast, omdat ik net zoals jij HAVO doe en veel blanke vrienden heb en omdat mijn ex ook blank was. Maar ik vind de Surinamers die ik persoonlijk ken heel lief en zorgzaam en aardig.

Ik kan geen mening hebben over een bepaalde groep mensen maar over enkel een persoon, afkomst maakt bij mij echt niets uit alleen het innerlijk van de persoon.

ik ben zelf naar suriname geweest.
ik vind het stom hoe ze daar met elkaar om gaan
de meeste mensen die ik tegengekomen ben dan
vooral dat telaat komen.
maargoed iedereen is anders.

geen idee, ik ken niet echt surinamers dus daar kan ik niet over oordelen :slightly_smiling_face:

Iedereen is OK! Zelf ben ik half Indisch / NL. Denk wel dat Suri’s minder worden gediscrimineerd dan Anti’s. Dat is heel jammer, want mijn man is Anti.

Ik vind niks van Surinamers. Het zijn mensen, mja.

surinamers zijn mensen, net als chinezen, turken, marrokanen, antilianen, italianen, fransen, duitsers, amerikanen, pakistanen en nederlanders. snap je nu wat ik er van vind? je moet mensen niet in een hokje stoppen.

Ik ken geen enkele Surinamer, dus ik kan niet oordelen.
Maar ik heb in het algemeen eigenlijk nooit problemen met buitenlanders. :slightly_smiling_face:

Maar er bestaat toch ook zoiets als Surinaams Nederlands? Praat jij dat dan?

Ik vind ze wel relaxter en minder gehaast als de meeste Nederlanders, als ik eerlijk ben.

Ik lag in het ziekenhuis naast een Surinaamse en vond het echt tof

Ik vind dat elke cultuur wel iets goeds heeft.
Surinamers zijn bijv. heel relaxt meestal. En spontaan en ze lachen veel.