Surfen (surflessen)

Benieuwd naar ervaringen wie surflessen heeft gevolgd in bv scheveningen of ergens anders?
Kon je al een beetje op een board blijven staan of lig je meer omgevallen in het water ?;p
Zijn er veel mensen die in hun eentje de lessen volgen of vooral vriendinnen samen?

Ik heb het niet in scheveningen gedaan, maar ergens anders. Ons werd verteld dat je het al heel goed had gedaan als je 1x kon blijven staan. Gelukkig mij 2 of 3x gelukt maar bereid je voor op heel veel vallen!

Jaaaaa!! :upside_down_face:

Ik heb meerdere surflessen gevolgd in Zuid Afrika. Ook nog een keer zelf wezen gaan surfen met vrienden.

Het is echt superleuk in mijn ervaring, maar wel heel vermoeiend en zwaar. Je merkt echt dat je er conditie voor nodig hebt haha. Ga er niet vanuit dat je de eerste les meteen al kunt staan op je plank - tenzij je echt van nature een heel goed evenwicht hebt -. Het ligt er ook een beetje aan hoe de golven zijn. Mijn eerste surfles heb ik 1 x gestaan, de oceaan was dan ook erg wild. Verder heb ik eigenlijk iedere les die ik heb gehad weer iets meer gestaan, maar vaak viel ik er na korte tijd wel weer af haha. Mij gaat het er gewoon om dat het erg leuk is en een uitdaging. (En ik ben wel iemand met een heel zwak evenwicht). Als ik om me heen kijk naar anderen tijdens hun eerste les, o.a. mijn zusje en meer vrienden, die stonden ook allemaal niet meteen tijdens de eerste les al. Je leert het echt met veel vallen en blijven proberen.

Heel veel plezier als je besluit dit te gaan doen!

Ja 2,5 uur les gehad, maar verwacht niet dat je allemaal toffe bochten kunt maken als op tv. Het is toch echt eerst peddelen, leren staan en niet vallen.