Supplementen tijdens de blok

Ik zit zelf op de universiteit in België (rechten) en weet niet zo goed hoe dit in NL is, maar wij hebben 2x per jaar 2 maand ‘blok’, dus 2 maand aan een stuk thuiszitten en studeren. Ik merk dat ik het best moeilijk vind om mij zo lang te concentreren.

Neemt er iemand van jullie supplementen tijdens de examens? Ik ken best wat mensen die bv ‘Metastudent’ nemen, maar helpen zo’n dingen? Ze zijn namelijk best wel duur.

Dus dan heb je twee keer per jaar twee maanden vrij/vakantie en daarna examens? Dan heb je wel weinig collegeweken?

Wat zit er precies in dat soort supplementen? Vaak is het even effectief om gewoon losse supplementen of multivitaminen te kopen.

@Laurel we hebben gewoon 24 collegeweken.

Ik neem geen supplementen en heb er eigenlijk ook nog nooit iemand over gehoord.

In Nederland hebben we over het algemeen 26 collegeweken, maar dit verschilt al per studie (zo heb ik 30 collegeweken) en werkt bijvoorbeeld de erasmus universiteit met trimesters

Wij hebben ook 26 collegeweken! eind september-midden december
blok 1: midden december-midden februari
semester 2: eind februari-midden mei
blok 2: midden mei-eind juni

Bij mij in de aula en vriendengroep zijn er zo ontzettend veel mensen die dingen gebruiken als metastudent of tonixx mentale energie, dus vroeg mij af of het iets was, want die dingen zijn best duur.